הועדה המסדרת
הועדה המסדרתצילום: חזקי ברוך

הוועדה המסדרת יצאה להפסקה בטרם הצבעה על הקדמת ההצבעה בהצעת תיקון חוק הבחירות שזכתה לכינוי "חוק המצלמות.

לפני ההפסקה הסביר המשנה ליועמ"ש, רז ניזרי כי לדעת היועמ"ש מנדלבליט יש מניעה משפטית לקידום הצעת החוק הממשלתית.

"אף שאנחנו חושבים שראוי ונכון להציב מצלמות, נכון שהכנסת תקיים הליך ראוי ונכון להסדר כזה בצורה מסודרת, אני מקווה שהכנסת הבאה תעשה זאת", אמר נזרי.

לדבריו, "חוות הדעת של היועץ פירטה כל מיני קשיים, אך הסיבה בגינה החלטנו על עמדתנו, הייתה שעמדת יו"ר ועדת הבחירות שהוצגה לפנינו הייתה כי קבלת החוק בעיתוי ובאופן הזה, עלול לגרום לתוהו ובוהו בבחירות, אז כבר לא הייתה שאלה".

"כאשר הממשלה מגיעה בסיטואציה כזו, ומה שיש כאן, זה ויכוח פוליטי בין מפלגות שונות מה שצריך לעשות, אזי יש ועדת בחירות, גוף המוסמך עפ"י דין להסדיר את הבחירות. אם הגוף שמקיים בחירות אומר לי שהוא לא יכול לקיים בחירות, ברור שיש מניעה", הוסיף נזרי.

ח"כ צבי האוזר(כחול לבן) שאל את המשנה ליועמ"ש, "האם קרה אי פעם שממשלת ישראל קיבלה החלטה לקדם הצעת חוק שהיועמ"ש קבע שאינה חוקית?".

ניזרי השיב ואמר, "לא הייתה למיטב ידיעתי הצעת חוק ממשלתית, אני מצר על כך".

יועמ"ש הכנסת, עו"ד אייל ינון, רמז כי להבנתו הצעת החוק ממילא לא תאושר במתכונתה הנוכחית, אך עם זאת ציין "לאור ההתפתחויות, אין טעם שאכנס להצעת החוק, את שרציתי לומר על הצעת החוק שאני מצר שהונחה, אמרתי אתמול. הצעת החוק בנוסחה הזה, הייתה לדעתי לא חוקתית, וודאי בעיתוי הנוכחי".

ינון הוסיף כי יש בעייתיות בעצם הניסיון לקדם חקיקה במועד כזה, "אני מקווה שכל התהליך הזה נחסך מאתנו, האיזונים והבלמים שנקבעו לאורך שנים לגבי פגרת בחירות, נפרצו במקרה הזה. אנחנו צריכים לבדוק כיצד לחזק את המערכת הזו, שכשלה בעצם. אני שמח שכל התקדימים הרעים יחסכו מאתנו".