יגאל בשן
יגאל בשןצילום: איתן טל

בסוף השנה האזרחית נציין שנה ללכתו של הזמר יגאל בשן מהזמרים והיוצרים האהובים בישראל .

את יגאל כולם אהבו, הקהל כמובן וגם האמנים, כאלה ששיתפו עמו פעולה וגם כאלה שלא, אמנים בני דורו ואמנים צעירים שיגאל היה עבורם תבנית נוף מולדתם.

בשלושה בדצמבר בהיכל התרבות בתל-אביב יערך ערב מחווה כולו מהשירים של בשן.

בין המשתתפים במופע: שלמה ארצי, שלומי שבת, אביב גפן, יובל דיין, מירי מסיקה, משה פרץ, שלומי שבן, עילי בוטנר וילדי החוץ, מה קשור, A-WA, דניאל סולומון, דנה עדיני, בן ארצי. את הערב ינחה: גורי אלפי.

האמנים יבצעו על הבמה משיריו האהובים של יגאל בשן, ביניהם: "בואי נעשה לנו חג", "ציפור קטנה בלב", "מאמין ברוח", "כוכבים לא משקרים", "מכאן", "סיוון", "קפה אצל ברטה", "הופה היי", "שמיים", "אהבת הדסה", מחרוזת ילדים ועוד.

בשן החל את הקריירה שלו כזמר כבר בנעוריו, בגיל 15. בהיותו בן 17, עוד טרם גיוסו לצה"ל כבר הוציא אלבום ראשון, השתתף בפסטיבלי הזמר וזכה בפרס כינור דוד. כשהגיע מועד גיוסו, התחרו עליו כל הלהקות הצבאיות והוא בחר בלהקת פיקוד צפון. זה היה בשנת 1969, בדיוק לפני 50 שנה.

מאז, ועד היום ליווה אותנו יגאל בשן בקול הקטיפה שלו ובשיריו היפים. שירים, שהפכו לפס קול חיינו - מילדות ועד בגרות. שירי אהבה רומנטיים ומרגשים, שירי מולדת, שירי שמחה, ואפילו שירים תימניים, שהוא היה הראשון בארץ שידע לשלב אותם עם מוזיקת פופ.

את המופע ילווה הרכב נגנים מורחב ומיוחד לערב זה בהשתתפות מוזיקאים שעבדו עם יגאל לאורך השנים: שמוליק בודגוב, אבי סינגולדה, ולהקת LIVE, שליוותה את יגאל על הבמה, בשנים האחרונות, אליהם יצטרף הרכב המיתרים של התזמורת הקאמרית הישראלית.