סילבצקי: נס גלוי

רחל סילבצקי, סבתו של נחום נביס שנפצע קשה בפיגוע בצומת אלעזר בגוש עציון, ושב אתמול (שני) להכרה מלאה, מספרת על מצבו, על תהליך השיקום ועל הנס הגלוי.

"אני מודה לעם ישראל על התפילות. אמש יצא נכדי, נחום אלימלך רפאל נ"י מטיפול נמרץ ועבר למחלקה רגילה, ומבין את מה שאומרים לו ולא יכול לדבר. כששאלנו אותו איך הוא מרגיש הוא הזיז את השפתיים ואמר 'ברוך ה'' ללא קול", תיארה סילבצקי.

''אני מודה לרופאים ולצוות של הדסה, לרבניים הראשיים, לרבה של ירושלים,הרב שטרן שבאו לבקר ולראש ישיבת מרכז, הרב יעקב שפירא שמגיע בכל יום שישי לתת לנחום ברכת כהן. עדין הדרך ארוכה ומודים לה' ומקווים שהוא יחזור לעצמו".

היא סיפרה כי המורה למוסיקה שמלמדת את נחום לנגן על נבל, הגיעה לבית החולים במוצאי שבת וניגנה ליד מיטתו. ''הוא חייך והזיז את הפה, זה חלק מהריפוי שלו".

"זה ממש נס, נס גלוי, שנחום הגיע לבית החולים היה נס שבכלל ניתחו אותו כי הוא לא הגיב בכלל", מספרת הסבתא הנרגשת. ''הרופאים לא ויתרו ואמרו 'הילד בן 17 ואנחנו נלחמים עליו', ואחרי הניתוח המורכב שני האישונים הגיבו. היו כמה ימים שהרופאים אמרו שהמצב 50:50 ואנחנו לא יודעים אם הוא יצא מזה ואחרי שבוע בשבת בבוקר הוא התחיל לזוז ואז ידענו שיש תקווה''.

רחל סילבצקי מספרת על ההתאוששות של נכדתה השנייה נעם עליזה, שנפצעה בפיגוע באורח קל יותר מאשר אחיה נעם. שני הנכדים היו בדרכם לשבת משפחתית.

"נעם עליזה היא בחורה שמחה ועליזה כמו שמה, והיא עוברת פיזיותרפיה לא קלה אבל היא עושה זאת עם החיוך שלה ונקווה שתחזור לרקוד. היא מנגנת בפסנתר בצורה נפלאה והיא מקווה ששאר הדברים שהיא עשתה היא תחזור לעשות. כשנעם הייתה עדין בבית החולים היא ביקשה שאצלם אותה להגיד שלום לילדים שעולים לכיתה א' שטיפלה בהם בהתנדבות בשירות הלאומי".

כזכור נחום בן ה-17 פונה להדסה ביום הפיגוע בחודש שעבר כשהוא במצב אנוש, עם פגיעת ראש חמורה. הוא נותח מיידית על ידי הנוירוכירורג ד״ר סמואל מוסקוביצ’י והמרדים ד״ר אבו-ג׳אריס תאמר, בניתוח מורכב שהציל את חייו.

משפחתו השוהה לצידו כל העת מבקשת להמשיך ולהתפלל להחלמתו ולהימנע מביקורים, שכן עודנו חלש וזקוק למנוחה ולטיפולים נוספים. שמו לתפילה: נחום אלימלך רפאל בן זהבה רבקה.

מבית החולים הדסה נמסר כי נחום מתקשר עם בני משפחתו, מבצע פקודות ומתאושש לאט לאט, ואתמול הועבר מהיחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי למחלקת אשפוז רגילה.