דוד אלחיאני
דוד אלחיאניצילום: חזקי ברוך

ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייאני טוען כי ראש הממשלה עומד להודיע בנאומו הערב (שלישי) על החלת ריבונות ישראלית על הבקעה.

"רגע הזה הוא אחד החשובים והמרגשים ביותר שחוויתי כראש המועצה - רגע היסטורי למדינת ישראל", מסר אלחיאני בהודעה חגיגית שפרסם.

זמן קצר לאחר מכן פרסמה דוברות מועצת הבקעה כי הודעת הברכה נשלחה בטעות, "תגובה זו נשלחה בטעות ותהיה בתוקף בהתאם לדבריו של ראש הממשלה".

על פי דיווח הערב בחדשות 13, מפי בכיר ישראלי, לשכת ראש הממשלה עדכנה את הבית הלבן בתוכן הצהרתו המתוכננת של נתניהו.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, דחה מוקדם יותר את בקשת מפלגות כחול לבן והמחנה הדמוקרטי למנוע את שידורה בשידור חי את "ההודעה הדרמטית" שמתכוון נתניהו למסור בשעה 18:00.

מלצר נתן את החלטתו בעקבות תגובת הליכוד לעתירה, בה נטען כי תוכנה יהיה חדשותי ולא תעמולת בחירות.

"דבריו של המשיב 2 (נתניהו - ח"ב), שיאמרו במסגרת מסיבת העיתונאים – יש להם ערך חדשותי-אינפורמטיבי מובהק, אשר מטבע הדברים עשוי לזכות לסיקור תקשורתי רחב וסקרנות מטעם הציבור. אין מדובר בתעמולת בחירות אסורה ולפיכך אין מקום ליתן את הצו המבוקש", נאמר בתגובת הליכוד.

בהחלטתו הנחה מלצר את גופי התקשורת, "חזקה על גופי התקשורת, הנזכרים כמשיבים לעתירות שבכותרת, כי יבדקו "בזמן אמת" את נכונות האמור... ואם יגיעו למסקנה שיש בדברים שיאמרו משום תעמולת בחירות, או חריגות מהערך החדשותי של המידע שיימסר – הם יפסיקו מיזמתם את 'השידור החי' לשם עריכתו, קודם לשידורו מחדש, ללא מסרים תעמולתיים".

מלצר שיגר גם איום מרומז לליכוד, "החלטה זו ניתנת, בהתבסס על הצהרות המשיבה 1 (הליכוד - ח"ב) הנזכרות לעיל ובהנחה שלא יהיו בסביבת המשיב 2 מסרים תעמולתיים של המשיבה 1. בנוסף, אני סמוך ובטוח, שהמשיבים 2-1, מודעים לנפקויות האפשריות, אם יתברר שהיה אי-דיוק בהצהרות שנמסרו לי מטעם המשיבה 1".