חאן אל אחמר
חאן אל אחמרצילום: תנועת רגבים

הפורום המשפטי למען ישראל מברך על הצהרת נתניהו כי בכוונתו להחיל ריבונות על גושי ההתיישבות ביהודה ושומרון.

עם זאת מציינים בפורום, "כבר היום ניתן להשוות את תנאי החיים של אזרחי ישראל תושבי האזור באמצעות החלת חקיקה ישירה על שטחי יהודה ושומרון, כך שחוקים שמחוקקת הכנסת יחולו גם ביהודה ושומרון מבלי להמתין שנים על גבי שנים להוצאת צווי אלוף תוך הפרה של זכויותיהם החוקתיות של תושבי האזור".

בתנועת רגבים ציינו, "אחרי למעלה מיובל שנים מאז חזרת עם ישראל ליהודה ושומרון, אנו מברכים את ראש הממשלה נתניהו שקבע היום אבן דרך היסטורית להחלת הריבונות של מדינת ישראל ועם ישראל בנחלת אבותיו".

לדבריהם, "הצהרת ראש הממשלה כי מיד לאחר הבחירות בכוונתו להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ועל כל הישובים ביהודה ושומרון, היא כתיבת פרק מפואר בהיסטוריה של העם היהודי, שעשה את צעדיו הראשונים בכניסתו לארץ המובטחת בבקעת הירדן, וכך אנו מצפים כי החלת הריבונות בבקעה תהיה הצעד הראשון בהחלת ריבונות ישראלית רחבה ומקיפה על מרחבי יהודה ושומרון".

בתנועת רגבים מדגישים כי "הצעד הראשון בהחלת הריבונות הוא באכיפת החוק וקביעת עובדות בשטח. ראש הממשלה נתניהו, הצהרותיך ייבחנו במעשים, ובידך הדבר. אנו מצפים כי כבר בימים הקרובים מדינת ישראל תבלום את ההשתלטות של הרשות הפלסטינית בבקעת הירדן כדי להביא להחלת ריבונות אמיתית של מדינת ישראל".