כדורגל
כדורגלThinkstock

זו הולכת וזו באה. יום אחרי ההפסד שעשוי לחרוץ את גורלה של הנבחרת הבוגרת של ישראל בכדורגל בקמפיין מוקדמות יורו 2020, הערב (שלישי) הנבחרת הצעירה של ישראל בכדורגל תיקנה את הרושם השלילי מהכדורגל הישראלי.

ההפסד אמש של הנבחרת הבוגרת למקבילתה הסלובנית בדקה ה-90 חרץ ככל הנראה את דרכה של ישראל בקמפיין מוקדמות יורו 2020 כשהחלום על העפלה לטורניר היוקרתי בכדורגל האירופי נראה רחוק מתמיד והיום פתחה הנבחרת הצעירה את דרכה במסגרת קמפיין מוקדמות יורו 2021 לנבחרות צעירות בתקווה שהתוצאה תהיה אחרת.

אם לשפוט על פי ההתחלה, זה אכן נראה טוב.

אמנם מדובר ביריבה חלשה, כשגם הנבחרת הבוגרת גברה על לטביה בחוץ במהלך הקמפיין הנוכחי, אך המשחק הערב של הנבחרת הצעירה של ישראל לווה בהרבה סבלנות, פירגון והמון אופי.

הנבחרת שהוגרלה לבית ו' יחד עם נבחרות ספרד, מונטנגרו, צפון מקדוניה, קזחסטן ואיי פארו, רוצה להפתיע ולהעפיל לטורניר היוקרתי בו כבר שיחקה לא מזמן, היישר מהמקום הראשון. גם המקום השני בבית עשוי להספיק לנבחרת הישראלית להעפיל לטורניר הגדול אך לשם כך יצטרכו לגלות יכולת גבוהה גם כן.

הפתיחה של הנבחרת היתה מצוינת, כשכבר בדקה השנייה בישל אור דסה מהפועל רעננה לאילון אלמוג, חלוצה הצעיר והמבטיח של מכבי תל אביב שכבש את השער הראשון במשחק.

20 דקות עברו והמארחים השוו. לא עברו 7 דקות, ובדקה ה-29 קיבלה קזחסטן בעיטת עונשין מ-11 מטרים. למזלם של הישראלים, כמו אופיר מרציאנו שמנע תבוסה קשה אמש לנבחרת הבוגרת עם תצוגת שוערות טובה מול סלובניה, גם שוער הצעירה, אסף צור היה במקום הנכון והצליח למנוע מהפך קזחי.

הטכניות של הישראלים באה לידי ביטוי כשאלה החלו ללחוץ את הקזחים לשערם שלהם וממש רגע לפני שריקת הסיום, בדקה ה-83 סוף סוף באו אל שכרם כששיתוף פעולה בין שחקני מכבי חיפה והפועל באר שבע, מוחמד אבו פאני ותומר יוספי, הסתיים בשער ניצחון של קשר הפועל באר שבע.

הנבחרת הצעירה עושה את המוטל עליה ופותחת את קמפיין מוקדמות יורו 2021 ברגל ימין עם ניצחון חוץ על קזחסטן. יצליחו לתקן את הרושם הרע של הכדורגל הישראלי ויעפילו לטורניר היוקרתי, מקום בו הנבחרת הבוגרת כשלה?