ברוך מרזל
ברוך מרזלצילום: ערוץ 7

הקלטה לוהטת שמסעירה את חב"ד: ערב הגשת הרשימות שלח הרב דוד נחשון מאוסטרליה, יו"ר ניידות חב"ד ומי שנחשב למקורבו של ראש הממשלה נתניהו, הודעה מוקלטת חריפה לאיש "עוצמה יהודית" ברוך מרזל.

בהודעה הזהיר הרב נחשון את מרזל שלא יעז, הוא ובן גביר, לרוץ עם מפלגת "עוצמה יהודית" לבד ולמוטט את גוש הימין, כשהוא מבהיר כי חב"ד לא צפויה ללכת איתם להרפתקאות מזיקות.

הקלטות ווטצאפ שהעביר הרב דוד נחשון לברוך מרזל לפני סגירת הרשימות בשם רבני חב"ד חושפות כי רבני חב"ד התנגדו נחרצות לפרישת עוצמה יהודית מ'ימינה' והזהיר אותם כי עליהם לקחת את המקום השמיני שייכנס בוודאות בשל חשש לקריסת גוש הימין - מה שאכן מתגשם כעת.

הרב נחשון העביר להם אזהרה מפורשת שאם יפלגו את הימין - חב"ד לא יצביעו עבורם. אולם ראשי עוצמה לא התייחסו לפניה ולמאמצים הכבירים של ראשי חב"ד לא לפלג את הימין.

התמליל המלא של ההודעה:

"ברוך, ערב טוב ולילה טוב אני מדבר אליך מאוסטרליה זה דוד נחשון.

"תשמע אני עומד פה מרחוק משתומם ורועד כולי מהמצב. ואני אומר לך, כבר השארתי לך הודעה ששלחתי לבן גביר היום, ואני אומר לך וגם למיכאל תתעוררו בטרם יהיה מאוחר. בכביש לא צודקים צריך ללכת חכמים.

"אני מוכן להסכים איתך על כל מיני דברים שאתה אומר, דבר אחד לא אוכל להסכים, אם חס וחלילה תלכו בנפרד, תוציאו לכם מהראש שמישהו מאתנו... רוב רובנו תמיד יש מיעוט שיתמוך בכם, ונודיע על זה, ואת ההקלטה הזאת תוכל לשמור, נודיע לאנשים שלא יצביעו לכם.

"אין שום הבדל למקום שמונה שש או שבע או תשע. האיחוד הזה יכול להביא 13 14 מנדטים, עשר בטח הוא יביא. ברור ששמונה הם יביאו, ואם אנחנו רוצים שאחד משלנו כמו בן גביר ייכנס, זה הדרך היחידה כרגע.

"שלחתי הודעות לבנט ולסמוטריץ ולכל העולם כולו ואשתו. אני יודע שסמוטריץ עשה כל מה שהוא יכול לעשות במצב שלו, גם המפלגה שלו הורגת אותו שהוא ויתר על הקולות שלהם. כל אחד אומר על השני. זה נשמע גרוע מאד, כמו גן ילדים.

"זה לא מעניין כרגע אם אתם תגרמו ולא תכנסו בשנייה האחרונה, תזכור טוב מה שאמרתי, לא יהיה על זה הנחות, סליחה שאני מדבר בצורה הזאת.

"אני אומר לכם ברור, חב"ד לא תלך עוד הפעם להרפתקאה של בזבוז עשרות אלפי קולות. קח בחשבון, ואנחנו נודיע שלא יהיו יותר כאלו דברים.

"אני מבקש ממך תודיע לבן גביר, מספיק על העקשנות המוזרה, מספיק על הדברים האלו. תלכו על מה שנותנים, אם זה שמונה שיהיה שמונה, גם תשע יעבור הכל יעבור. ככה בטוח לא תעברו. מאה אחוז לא תעברו, בריא ושמא בריא עדיף. והבריא כאן יותר קרוב לבריא מאשר לספק. כי שמונה בוודאי יעברו ואתם תהיו בפנים. והעיקר שתהיו בפנים לא משנה המספר, אחת ולתמיד תכנסו ואחרי זה נראה הלאה.

"זה הדבר היחיד שנוכל לבוא לחב"דניקים. אחרת אתם תגרמו בידיים שלכם שכולם יעברו, ילכו לאגודה ש"ס ולליכוד. רק לא אליכם, אליכם לא יתנו את הקולות.

"תודיע דחוף לכולם, מיד להסכים מה שיתנו! עכשיו כרגע, ברגע האחרון. תסכימו לזה אחר כך יהיה חוק נורווגי וכל מיני דברים. לכו על זה אין ברירה. להצדיק אתכם נצדיק אתכם. אין בעיה נעשה אותכם צדיקים גדולים. כרגע זה מה יש. הפעלנו את כל המנופים שלנו על כולם, כרגע זה מה יש תלכו על מה שנותנים.

"אני מקווה שיהיה לכם מספיק שכל להקשיב למה שמדברים אתכם. שלא תגידו אחר כך לא אמרנו. ואני לא מדבר סתם דברים באוויר. אתם תראו את זה בהצהרה ברורה וכו'. הרב הבלין אמר לכם את זה, ואמר לכם את זה גם בשמי והוא אמר לכם את זה במאה אחוז".