יאיר גולן
יאיר גולןצילום: Flash90

האלוף (במיל.) יאיר גולן, המתמודד לכנסת ה-22 מטעם 'המחנה הדמוקרטי', הזכיר הבוקר (רביעי) את "התהליכים" שעליהם דיבר בנאומו ביום השואה בשנת 2016.

בסרטון תעמולה המופץ מטעם 'המחנה הדמוקרטי' ברשתות החברתיות אומר גולן: "זה דורש אומץ לקרוא לילד בשמו, אלה כבר לא תהליכים זו כבר סכנה ממשית. סכנה לאובדן הזהות שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית, סכנה מוחשית של גזענות, שחיתות והסתה".

הוא הוסיף, "יש כאלה שהרימו ידיים, יש כאלה שקיפלו את הדגלים, שרוצים למצוא חן בעיני מי שמורידים את ישראל ביגון שאולה. אני לוחם, תמיד הייתי. כאלה אנחנו, אנחנו נילחם במי שמאיים על ישראל כי אין לנו דמוקרטיה אחרת, אין לנו מדינה אחרת".

ההתבטאות של סגן הרמטכ"ל

כזכור, סגן הרמטכ''ל לשעבר יאיר גולן הפתיע רבים בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה שנערך במכון משואה ב-2016, כשאמר כי הוא מזהה בישראל של היום עדות לתהליכים שהתרחשו באירופה לפני השואה.

"אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז - לפני 70, 80 ו-90 שנה - ומציאת עדות להם כאן בקרבנו, היום, ב-2016", אמר.

גולן טען אז כי יום השואה נועד לחשבון נפש לאומי. "אין קל יותר מלשנוא את הזר, לעורר חרדות ולהלך אימים. אין יותר קל מהתבהמות, התקרנפות והתחסדות. ביום השואה ראוי לדון ביכולתנו שלנו לעקור מקרבנו ניצנים של חוסר סבלנות, ניצנים של אלימות, ניצנים של הרס עצמי ודרך ההידרדרות המוסרית''.

גולן אמר בנאומו כי השואה "צריכה להביא אותנו להרהורים מעמיקים בדבר אחריותה של מנהיגות ובדבר איכותה של חברה והיא חייבת להוביל אותנו לחשיבה יסודית על איך אנו, כאן ועכשיו, נוהגים בגר, ביתום ובאלמנה, ובאלו שדומים להם".