בית הלחמי עם הגביע האחרון
בית הלחמי עם הגביע האחרוןצילום: פלאש 90

"אני צריך קצת חופש", כך הגיב היום (רביעי) מאמן הפועל תל אביב ומאמנה היוצא של נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל, אריאל בית הלחמי אחרי שביקש להשתחרר מתפקידו כמאמן העתודה.

בית הלחמי שאימן את נבחרת העתודה בהצלחה כבירה בשנתיים האחרונות כשזכה איתה בשתי אליפויות אירופה ברציפות, הודיע מוקדם יותר היום כי לאחר שלוש שנים בתפקיד מאמן בנבחרות השונות, שנה בנבחרת האולימפית ושנתיים בעתודה, הוא רוצה להשתחרר מתפקידו ולהתמקד בהצלחה שלו בזירת הכדורסל בליגת העל.

"בשלוש השנים האחרונות אימנתי בנבחרות ישראל והרגשתי שאני צריך מנוחה מהנבחרות", אמר בית הלחמי באירוע פתיחה שקיימה היום הפועל תל אביב באולמה הביתי, היכל הדרייב-אין שבתל אביב.

בית הלחמי, שהגיע להפועל השנה מהקבוצה הקטנה מעמק יזרעאל, הפועל גלבוע גליל איתה רשם שלל הישגים ביחס אליה ותקע איתה יתד בליגת העל, אמר כי הוא "מקווה שפסק הזמן הזה יהיה קצר ולא ארוך".

כאמור, בית הלחמי שעיקר הצלחתו הינה בגידול וטיפוח שחקנים צעירים, הצעיד את נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל לשיאים גדולים בדמותם של שתי אליפיות אירופה לנבחרות צעירות, פעמיים ברציפות.

באיגוד הכדורסל נענו לבקשתו של המאמן המוערך בן ה-53, וכעת יחפשו אחר מחליף כשמי שמועמד לרשת את מקומו הוא מאמנה של מכבי ראשון לציון, גיא גודס.

עמוס פרישמן יו"ר הועדה המקצועית אמר: "כולנו מודים לאריאל על דרכו ולא רק על התוצאות. הדרך בה הנהיג את נבחרת העתודה הייתה יוצאת דופן ואני בטוח שהוא ימצא במהרה את דרכו חזרה לפעילות באיגוד הכדורסל".