גינת לוינסקי בדרום תל אביב
גינת לוינסקי בדרום תל אביבתומר נויברג, פלאש 90

עיריית ת"א יפו החליטה לבנות בית ספר בגינת לוינסקי בשכונת נווה שאנן שבדרום העיר, ובכך להרוס את גן המשחקים היחיד בשכונה.

זאת, כשעל פי עדויות התושבים – אין צורך ממשי בבית ספר חדש בשכונה, נוסף על השלושה הקיימים כיום.

בגלי צה"ל נחשף כי בשיתוף פעולה חריג תושבי האזור, תומכי המאבק נגד המסתננים ומתנגדיו, חברו יחד במטרה למנוע את המהלך.

בשנת 2016 נדחתה תכנית שנידונה בעניין הקמת קריית חינוך בגינה, בעקבות הפגנות והתנגדות חריפה מצד התושבים. החלטת הבנייה המחודשת, שיוצאת כעת לפועל, כלל לא הובאה בפני התושבים באופן רשמי.

במכתב ששיגר ועד השכונה לעירייה נכתב, "ההחלטה הובאה לידיעתנו במקרה, כאשר אחד מתושבי השכונה פגש עובדי עירייה שמדדו את השטח לצורך עבודות בניית בית הספר. נראה כי היה כאן ניסיון להסתיר מידע זה מהציבור ולולא היינו נתקלים באותם המודדים כלל לא היינו יודעים על הדבר".

"איננו מתנגדים להקמתם של בתי ספר, אך אין הדבר אומר שהצורך במוסדות חינוך מתיר את הריסתו של המרחב הציבורי הירוק הממשי היחיד שנותר בשכונה הצפופה ביותר בתל אביב עם שעור זיהום האוויר מהגבוהים ביותר בארץ", כתבו בועד.

שפי פז, ממובילות המאבק של תושבי דרום תל אביב, הביעה תקווה ששיתוף הפעולה יועיל למען המטרה. "אני מאוד מקווה שנצליח בפעם הראשונה לשתף פעולה בינינו. הייתה פגישה אחת, היו עקיצות הדדיות – אבל הבטחנו שנמשיך בשיח. יש לנו מטרה אחת – שהעירייה לא תהפוך את גינת לוינסקי לקריית חינוך".

עיריית תל-אביב-יפו מסרה בתגובה, "התכנית לבניית בית ספר יסודי נובעת מהצרכים העירוניים באזור והחובה לספק לילדי האזור פתרונות. לאחר תהליך התכנון שנמצא בעיצומו, תחל הבניה. מנהל קהילה נמצא בקשר עם התושבים והנושאים שהעלו זוכים להתייחסות ולבחינה של מענים אפשריים".