המכינה הקדם צבאית "עצם" שיגרה אתמול (רביעי) למנכ"ל חדשות 13 ישראל טוויטו ולכתב החינוך של חדשות 13, עמרי מניב, מכתב התראה לפני נקיטה בהליכים.

במכתב, ששלח בשם המכינה עו"ד מיכאל דבורין בעקבות הכתבה המכפישה בה פורסמו ציטוטים חלקיים משיעורים שמסר במכינה הרב אסף נאמבורג, נטען, "מזה חודשים רבים שחדשות 13 באמצעות העיתונאי עמרי מניב קנו להם מנהג להשתלח במרשתי וברבנים המלמדים במסגרתה בראשות השר הרב רפי פרץ, וזאת על לא עוול בכפה של מרשתי".

"לאחרונה הגעתם לשפל עתונאי ומוסרי חדש בעת שהצגתם... בשידור בפריים טיים ידיעה מפוברקת לחלוטין על הרב נאמבורג ביודעכם שאינה נכונה כשהנכם מציינים בכתבה את ההיפך המוחלט מדבריו של הרב ומכוונתו כפי שהביע אותה במפורש", הוסיף דבורין.

לקריאת מכתב ההתראה המלא לחצו כאן

"בשל כך שמדובר במדיניות חוזרת ונשנית של העיתונאי הנ"ל ושלכם לרדוף את מרשתי, ולפרסם דברי בלע מוטים ומוטעים, אין בדעת מרשתי להסתפק בהתנצלות החלושה הנ"ל והיא דורשת בנוסף גם פיצוי בגין הפגיעה המכוונת בשמה הטוב, שאיננה רק פגיעה בה אלא גם פגיעה באלפי בוגריה, רבניה ונופליה. עם כל הכבוד יש גבול להפקרות העיתונאית", תקף דבורין.

לנוכח הדברים דרש דבורין מחדשות 13 ומהכתב לפצות את המכינה בתוך 7 ימים בסכום של 300 אלף ש"ח, וכן לפרסם התנצלות מפורטת ומסודרת במהדורה המרכזית של הערוץ.

עו"ד מיכאל דבורין מסר, "משך חודשים ארוכים נרמס שמה הטוב של מכינת עצמונה, של בוגריה ושל רבניה על לא עוול בכפם. השיא המכוער של הדברים הגיע לאחרונה עת פיברק כתב חדשות 13 ידיעה זדונית משמיצה כנגד המכינה והעלה אותה בפריים טיים. אין בכוונת המכינה לעבור יותר לסדר היום על השמצות כגון דא. למכינה נגרם נזק עצום כתוצאה מהפרסום הכוזב הנ"ל ומפרסומים כוזבים קודמים ועל חדשות 13 והכתב לשלם בכיסם בגין כך, על מנת שיובן כי שמה הטוב של המכינה, של בוגריה, של רבניה ושל נופליה לא יהיה יותר למרמס בידי איש".