היטלר במכוניתו
היטלר במכוניתוצילום: רויטרס

חוברת סודית של המודיעין הגרמני, בה מפורט חלק ממבצע "Sealion" של הפלישה הנאצית המתוכננת לגרמניה, יעמוד בסוף השבוע למכירה פומבית בבריטניה.

החוברת הסודית שנקראת "GB 106" חתומה בחותמת אדומה "סודי" היא אחד העותקים הנדירים האחרונים של תוכנית הפלישה הנאצית לבריטניה אותה תיכננו הנאצים, והיא מפרטת את הדרך לתקוף את בריטניה באמצעות שליחת כוחות צבא גדולים ממספר מקומות סביב לממלכה.

החוברת הסודית גם מפרטת מידע רב על ארגונים יהודיים בבריטניה, אישיים יהודיים חשובים המתגוררים במדינה, מיקומים אסטרטגיים, בתי ספר פרטיים שחלקם היו יהודיים, מידע על הפרלמנט הבריטי, על בתי הספר החשובים במדינה ועוד.

בסופו של דבר מבצע "Sealion" לא יצא אל הפועל לאחר שגרמניה הנאצית החליטה להעביר את מוקד הפעילות שלה לחזית המזרחית ולנסות לפלוש לברית המועצות.

בהצהרה שמסר בית המכירות הבריטי Henry Aldridge שמציע את החוברת הנאצית נדירה למכירה, נמסר כי "בשנת 1940, בהתאם להנחיית אדולף היטלר בדבר הפלישה הקרובה לבריטניה, הכין הגנרל וולטר שלנברג את החוברת הזו עבור הגסטפו על מנת לחלק אותה בין כוחות הכיבוש. החוברת מציגה תמונת מצב מדהימה לדרך בה תפסו הנאצים את בריטניה ואת האימפריות שלה ומהווים את תוכנית הכיבוש והשליטה על בריטניה לאחר תפיסתה על ידי גרמניה הנאצית".