הרב מאיר מאזוז
הרב מאיר מאזוזצילום: אהרון קרון, פלאש 90

תנועת 'יחד' נשארת על הגדר: למרות בקשת נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, סירב ראש ישיבת כסא רחמים ומנהיגה הרוחני של תנועת 'יחד' הרב מאיר מאזוז להורות להצביע עבור ש"ס והבהיר במכתב כי אינו מתערב בבחירות.

"בנוגע לבחירות, הנה לפני כמה חודשים אמרתי להצביע לתנועת ג' שהיא ימנית - חרדית", הבהיר הרב מאזוז, "עכשיו, בפעם הזאת החלטתי שלא להתערב, כל אחד ייבחר כפי נטיית ליבו".

את מכתבו חתם: "ובחרת בחיים למען תחייה אתה וזרעך".

מוקדם יותר פנה נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב שלום כהן לרב מאזוז וביקשו שיורה לחסידיו להצביע לש"ס.

"תקוותי ותפילתי שכבודו בקו הבריאות, גיסי הגאון הגדול רבי שלמה בן שמעון מסר לי בשם כבודו שלא אקפיד עליכם ומסרתי להודיעכם שחלילה לי מלהקפיד, ואני מברך את כולכם באהבה ומתפלל שכבודו יהיה בריא ושלם בעז"ה", כתב בפתח מכתבו שפורסם באתר 'בחדרי חרדים'.

"עתה היא עת צרה ליעקב. ולפי מה שאני שומע מנציגינו, ישנה סכנה גדולה שכמותה לא ידענו להקמת ממשלה חילונית כפייתית הזוממת לפגוע בשבת קדוש, בקדושת הכותל המערבי, בשירותי הדת, בכשרות, בנישואין ובכל קודשי ישראל ועל ארץ ישראל להכיר ברפורמיים ולפגוע בכל מוסדות התורה והישיבות ובתלמודי התורה היקרים שלנו רח"ל".

בדבריו הסביר מדוע חשוב לתמוך בש"ס. "ומתוך כאבי ויגעי על אשר עלול לבוא. פונה אני לכבודו לקרוא לכל קבל עדתו ושומעי לקחו לבוא לתמוך ולפעול למען תנועת ש"ס הקדושה, תנועתו של מרן מלכא רבינו עובדיה יוסף זיע"א, כדי שנוכל להמשיך לעמוד בפרץ נגד הגזרות ולהגן על קודשי ישראל וארץ ישראל".