רוני ססובר
רוני ססוברצילום: פלאש 90

מועמדת ''ימינה'' לכנסת, עו"ד רוני ססובר, התעמתה בטוויטר עם בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ססובר פרסמה את מפת ''תוכנית המאה'' שהוצגה על ידי נפתלי בנט כדי להמחיש את הסכנה במקרה שתוכנית השלום תכלול ריבונות על יישובים יהודיים בלבד, וכל שאר השטח ביו"ש יוגדר כ''פלסטין''.

''הי יאיר, האם אבא שלך מכחיש שזו התכנית שלו ושל טראמפ ליהודה ושומרון והבקעה? תוכל לברר? כי המשמעות היא נוראה ממש. אמנם בקעת הירדן שלנו, וגם הישובים עצמם, אבל זה יהיה גיהנום לחיות באי יהודי בתוך אוקיינוס פלסטיני. כמו נצרים. תוכל לברר בבקשה?", שאלה ססובר.

יאיר נתניהו השיב לה: ''הי רוני, מן הסתם אין לי מושג מה התוכנית. אני אזרח ולא משתפים אותי בדברים כאלה. אני יודע שרה"מ התחייב לספח את כל הישובים, שטחים נוספים ובקעת הירדן (רק הבקעה היא שליש מיו''ש). אני יודע שהוא יכל להפסיק את מסע הייסורים שלו בתקשורת ובדיפ סטייט (החברים של איילת) אם היה מתהפך כמו אריאל שרון, מכריז על תוכנית התנתקות מיו''ש ופינוי מתיישבים ומקבל בתמורה אתרוג ונשיאה על כפיים בתקשורת ובפרקליטות.

''אך הוא בחר במודע להקריב את עצמו ואת משפחתו כדי להילחם על ארץ ישראל. הוא נלחם ובלם 8 שנים מול ממשל אובמה ו-3 מול קלינטון בשנות ה-90 שדרשו נסיגה מלאה ל-67!", סיפר בנו של ראש הממשלה.

בהמשך שאל יאיר נתניהו מדוע בנט ושקט ''שותקים'' לטענתו מול ''מסע הציד והרדיפה'' שמתחולל נגד אביו. סובר השיבה: ''יאיר, בכל אירוע שהייתי בנט מדבר על אכיפה סלקטיבית כלפי אביך. בוודאי לא נעים לבנט שהוא עצמו ה'מטרה' של ההתקפות בוואלה ואחרים, אך הוא גם הראשון שאמר ש'על סיגרים לא מפילים ממשלה'.

''בנט ושקד מאד ענייניים, למרות כל מה שספגו מאביך. הם רוצים את טובת המדינה ולכן אני פעילה עבורם כבר שבע שנים", הסבירה מועמדת ''ימינה''.

יאיר נתניהו
יאיר נתניהוצילום: FLASH90

יאיר נתניהו לא היה מרוצה מהתשובה, ''בנט ושקד גיבו לחלוטין את מנדלבליט ושי ניצן במשך ה-3 שנים. לא אמרו 'יש פה תפירת תיקים, יש פה פוטץ׳ של פקידים להפיל את שלטון הימין'. למה שקד לא הסכימה לועדת חקירה על נושא רות דוד? למה לא דרשה להדיח מידית את שי ניצן כשהשופט רוזן קבע כי הוא שיבש חקירה לחברו דנינו ונתנה לו להמשיך לתפור תיקים לראש הממשלה בשקט, ולהתפנות לענות לשופט רוזן על טענותיו רק אחרי שיסיים לתפור את רה''מ?

''למה לא אמרו אין דבר כזה סיקור חיובי זה שוחד משחר ההיסטוריה? למה לא אמרו מילה על הגילויים מהשבוע האחרון שהוציאו עדויות שקר מעדי המדינה דרך אלימות ואיומים על המשפחה והחלפת עוד? דרך אגב אם סיקור חיובי זה שוחד והם סבבה עם זה כי לא אמרו נגד זה מילה, מה זה בדיוק הצעת חוק 'ישראל היום' עליו חתומה איילת שקד, והשערים שקיבלה מאז ועד היום בידיעות ו-ynet?''.

ססובר השיבה ליאיר נתניהו: ''שקד כבר שנים נלחמת בשלטון הפקידים. זו הסיבה שניסתה לחולל רפורמה במערכת המשפט אך נאלצה להסתפק במינוי שופטים שמרנים כמו שטיין בגלל הגנתו של אביך על בג״צ. כשאביך נתן זכות וטו לכחלון זה תקע מקל בגלגלי המהפכה של שקד. נקווה שהפעם אביך ישחרר ויתן למהפכה לקרות. כל עולם המשפט יראה אחרת''.

בהמשך הציג בנו של ראש הממשלה את נושא הזיופים בקלפיות במגזר הערבי. ''למה הליכוד נלחם על זה לבד? למה אתם לא נלחמים איתנו בשיניים ובציפורניים?! עוד איילת אמרה שהמצלמות זה ספין!!! גונבים לנו את הבחירות ולכם לא אכפת!", הטיח יאיר.

ססובר השיבה לו: ''אתה אמיתי? לאחר הבחירות כשבנט הפך עולמות והבאנו מלא חומר על זיופים בקלפיות (בעיקר במגזר הערבי) התחננו שתעזרו. לו הייתם נרתמים, אפשר להציל את הממשלה. אבל סמכתם על ליברמן... אנחנו בעד החוק ואמרנו זאת, אבל גם אתה יודע שזו יחצ''נות ושאם זה היה חשוב לא הייתם יוזמים זאת שבוע לפני הבחירות''.

בהמשך שאל יאיר נתניהו: ''ועכשיו בלי להטיח שואל ברצינות. מה אתם עושים מהצד שלכם למנוע זיופים במגזר הערבי? למנוע אלימות וגירוש משקיפים ואיומים ברצח כמו שהיו בבחירות הקודמות? מה ההצעה שלכם מבחינת פיקוח על ועדת הבחירות שכנראה לא עושה את עבודתה כמו שצריך? איך נדע שהם לא ״מעלימים״ כמה אלפי קולות?''.

ססובר הגיבה: ''האמת, אין לנו משאבים לזה. וזה נפלא שאתם עושים זאת. אני רצינית, כל הכבוד. אנחנו דרשנו מוועדת הבחירות לשים משקיפים ומצלמות על כל קלפי שיש בדל חשש לזיופים. הפכנו מומחים בפעם שעברה. עשיתי לילות בבני ברק ועברתי בעצמי על 50-60 פרוטוקולים. נשמח לשתף בתובנות. מעבר לזה, אנחנו די תפרנים''.

בנו של נתניהו לא אהב את התשובה: "אין לכם משאבים?! אתם 3 מפלגות! איך יש לכם משאבים לסרטונים מושקעים נגד הליכוד ולא למנוע גניבת בחירות?

ססובר השיבה לו: ''יאיר, תהיה רציני. אתם עם 35 מנדטים, אנחנו נטולי כסף. זו המציאות. בכל מקרה, אשמח אם תוכל שאביך יצהיר בקולו: 'לא אאפשר איים יהודים מוקפים בריבונות פלסטינית'. זה גם טוב לכם פוליטית, כי בהתיישבות נורא דואגים. וזה בעיקר טוב לעם ישראל להבהיר זאת. אני חושבת שזו בדיוק התכנית של אביך. אני די סומכת על בנט בדברים כאלה. אגב, בנט אמר לי שהתכנית כנראה עוד יותר גרועה מהמפה הזו''.