רפי פרץ
רפי פרץצילום: אסתי דזיובוב/TPS

שר החינוך הרב רפי פרץ מברך את הנהגת מפלגת "נעם" על ההחלטה לפרוש מהמירוץ בבחירות לכנסת ה-22, וקורא לתומכיה להצביע ימינה.

"מברך את הנהגת נעם שגילו אחריות ופרשו מהמירוץ", צייץ הרב פרץ, "לציונות הדתית יש רק בית אחד שילחם על הערכים שלנו בכנסת. שילחם על עולם התורה שלנו. שילחם על העמקת הזהות היהודית שלנו. שילחם על ארץ ישראל. ביום שלישי כולם מצביעים ט.ב. - ימינה".

ראשי מפלגת נעם יודיעו אחר הצהריים (ראשון) בכינוס פעילים גדול של המפלגה במלון רמדה בירושלים, על פרישת המפלגה מהמירוץ לכנסת ה-22.

בן דהן מברך את נעם על הפרישה: "ימינה תפעל בנושאים שנעם העלו"

במפלגה טוענים כי הצליחו לגייס כ-70 אלף תומכים במבצע ההתפקדות שערכו, ורואים בקמפיין הצלחה משמעותית על אף שהוא הוכיח כי אין למפלגה כל סיכוי לעבור את אחוז החסימה. ראשי "נעם" לא יביעו עם פרישתם תמיכה באף מפלגה.

"אין ספק כי זו הצלחה אדירה" אומר הרב דרור אריה - יו"ר המפלגה, "הצלחנו בסיעתא דשמיא, להביא לקדמת סדר היום את הסיפור שכולם מנסים להשתיק ולהעלים. הצלחנו באמצעות אלפי מתנדבים, לחשוף בפני עם ישראל את הניסיון של גורמים זרים להשתלט על המדינה ולפרק את ערכי היסוד שלנו כעם וכמדינה".

ההחלטה לפרוש מבחירות לכנסת ה-22 התקבלה על ידי רבני ''נעם'' מישיבת הר המור, לאחר שקיבלו סקירה מפורטת המבוססת על סקרים ומחקרי עומק וכן על רשימת החותמים, שהצהירו כי יתמכו במפלגה במידה ויתברר כי היא עוברת את אחוז החסימה.

המפלגה הודיעה כי היא לא מפרקת את המטה, ולא מפנה את המשרדים ששכרה בירושלים. "נעם כאן כדי להישאר. נמשיך את הקמפיין ואת העברת המסרים גם מחוץ לכנסת ונתחיל מהיום בערב להיערך לקראת הבחירות הבאות", טען יו"ר המפלגה דרור אריה.