מטבח הודי
מטבח הודיצילום: ISTOCK

באנו אצל המטבח ההודי. כמובן פעם ראשונה בחיים. גם אני וגם נאווה רעייתי לא ביקרנו מעולם בהודו, וגם בארץ לא פגשנו מסעדה הודית כשרה.

לכן שמחנו מאוד שהתבשרנו על פתיחת מסעדה הודית כשרה בארצנו הקטנטונת, ועוד בתל–אביב, ובאנו אצלה בשמחה.

מתברר שהמסעדה פעלה במתכונת מצומצמת יותר בבני ברק, ולפני חודשיים עשתה שידרוג, ונפתחה ברמת החייל סמוך לבית החולים 'אסותא החדש בתל אביב.

האתגר להפעיל מסעדה הודית כשרה, לא פשוט. לכן נרחיב טיפה על בעליה. השפית היא קרולינה, ילידת פינלנד, שעברה לאנגליה, ושם הכירה את אביגדור בעלה. אביגדור הוא קהלני, שהוא אכן בן דוד שני לאביגדור קהלני שלנו, מעוז 77'.

תפריט הודי טנדורי כשר למהדרין

הזוג חזר בתשובה, וקרולינה, שהיא בכלל עורכת דין במקצועה, נשבתה בעולם הקולינרי ואפילו ניהלה רשת של מאפיות בייגלה.

לפני שש שנים עלו לישראל, וקרולינה זיהתה את הצורך הישראלי במטבח הודי כשר. היא הזמינה לארץ שף שמתמחה במטבח ההודי ובאנגליה זכה לכוכב מישלן.

יחד עם קרולינה הם בנו תפריט הודי טנדורי כשר למהדרין. מתברר שהמשימה לא פשוטה, כי המטבח ההודי מרבה לערבב בשר עם חלב, ובפרט עם חמאה ויוגורט.

כאן הם היו צריכים למצוא תחליפים כמו קרם קוקוס, חלב סויה, גבינת טופו ועוד. דרכי הבישול ההודי הועתקו, ויובא תנור אבנים שמאפיין את המטבח ההודי הטנדורי.

התפריט רחב ומגוון ומלא שמות ומושגים, שאולי פגשנו בסיפורי הרפתקאות הודיים.

אנו הזמנו כמה מנות מהמבחר הגדול, ובאנו למסקנה שמדובר במאכלים מיוחדים וטעימים שבאים לגוון את ארוחותינו, וכדאי לבוא מפעם לפעם אצל קארילינה. מובטחנו שתהנו.

באתם למסעדה, יכבדו אתכם בפומפאדומים עם רטבים כמנת פתיחה ללא תשלום. מדובר בחטיף פריך מקמח אורז עם סלט בצל.

שתי מנות פתיחה שנהנינו מהן מאוד הן סמוסה ירקות (28 ₪) וסמוסה בקר (31 ₪). מדובר בשלושה כיסוני בצק פריך, האחד ממולא בתערובת ירקות והשני ממולא בבשר טחון עם אפונה.

עוד מנת פתיחה שטעמנו - צ'יפס במיה (24 ₪): אצבעות במיה מצופות בשומשום ושום. זהירות – הצ'יפס היה קצת מלוח.

אדום וירוק – לפי סוגי התבלינים

הזמנו שתי מנות עיקריות: עוף טיקה (58 ₪) וטאלי בשר (75 ₪). הטיקה הן קוביות עוף חמות, אפויות בתנור האבנים, ומתובלות בתבלינים הודיים. יש טיקה אדום ויש טיקה ירוק, הכל לפי סוגי התבלינים. אנו טעמנו ונהנינו גם מהאדום שמתובל בברביקיו, וגם מהירוק שמתובל בצ'ילי, מוסקט וסחוג.

מנת הטאלי מורכבת מארבעה סוגי בשרים, שניים מבשר ושניים מעוף, ומגיעה עם אורז, פומפאדומים, מטבלים ולאפה הודית. גם ממנה נהנינו.

יש תפריט קינוחים אבל רובם מיובאים מביסקוטי, ורק אחד, מנגו מטוגן (30 ₪), הוא תוצרת בית. הזמנו. מדובר בנתחי מנגו מטוגנים בסירופ וניל בתוספת סוכר וקינמון. מעולה.

למסעדה ברמן צמוד, דניאל אקוקה, שמציע מבחר קוקטיילים. אני הזמנתי דייקרי תות (46 ₪), קוקטייל על בסיס רום עם תותים גרוסים אמיתיים, ונאווה בחרה בקוקטייל לימונענע גרוס (27 ₪). שנינו נהנינו.

משעה 11:00 ועד 15:30 יש תפריט עסקי בשלוש רמות: 49 ₪, 59 ₪, ו-69 ₪.

בסך הכל, מסעדה טובה, טעימה ונעימה מאוד. שווה לנסות ואז להחליט אם להתמסר לטעמי המטבח ההודי שכל תייר (שאינו שומר כשרות) שבא להודו טועם ממנו ומספר חוויותיו בלי סוף.

שעות פתיחה: ימים א'-ה' 11:00 – 23:00, ביום שישי ובמוצ"ש סגור. כשרות: מהדרין, רבנות ת"א. טל. 03-6722709, גישה לנכים: יש. שירותים: ניקיונם א"א. שירותי נכים: יש. נטילת ידיים: עמדה מיוחדת. חנייה: חניונים בתשלום.

(באדיבות השבועון ''מצב הרוח'')