בעל, אמא, אולי חמות... מי צריך ללוות את היולדת?

לפרטים נוספים - לחצו כאן

אחת השאלות המרכזיות שנשאלות מיילדות בבית החולים 'מעייני הישועה' היא מי כדאי שיבוא וילווה יולדת אל חדר הלידה.

ציפי לוריא, אחראית חדרי הלידה ב'מעייני הישועה' מספרת כי "יש יולדות שמגיעות עם האם, עם הבעל, האחות והדודה. מי שעושה טוב ליולדת מוזמן, אין חוקים את מי כן כדאי ואת ומי לא. אנחנו כמובן מצפים שמי שיגיע יתמוך ויעזור לה".

רחלי לנגפלד, סגנית אחראית חדר לידה, מוסיפה כי "אנחנו ממליצים להביא מלווים שמרגישים איתם בנוח, שלא מלחיצים ושלא גורמים להיסטריה. אנחנו רואים שהרבה פעמים זו אמא, חברה טובה, אחת גדולה, בעל, לפעמים גם חמות".

גם דולות מתקבלות ברצון רב. "יש נשים שרוצות להביא דולה, תומכת לידה. אנחנו מקבלים אותן בשמחה מתוך מחשבה שיש כאן עוד אשת מקצוע שמבינה ותיתן לנו עוד תמיכה נפשית ליולדת ברגעים המתאימים".

"חשוב שהמלווה יבין שאנחנו לא כאן עם סטופר. אנחנו לא ממהרים לשום מקום ועושים מה שנכון ליולדת ולתינוק", מוסיפה לנגפלד.

לדבריה, "צריך לבוא רגועים, מתוך מחשבה שבאים למקום בטוח, מקצועי ומנוסה שיודע את העבודה ויש לו המון ניסיון בלידות. לדעת שיש כאן שליחים טובים שיעשו את העבודה ולהקרין את זה אל היולדת".

ומה קורה עם המלווה הוא בעל, שמתקשה להתמודד עם חדר הלידה? "לפעמים אנחנו פוגשים בבעלים שהמראות של חדר הלידה קשים להם. הבעל צריך לבוא עם נכונות להבין איפה אשתו רוצה אותו, להגיע עם פתיחות לעשות את מה שטוב לה. אם זה אפידורל ואם זה במילים חיוביות וחמות ליולדת".

בפרק הבא - טיפים חשובים מהרופאה

לפרטים נוספים - לחצו כאן