הרב יצחק יוסף
הרב יצחק יוסףצילום: קובי ריכטר/TPS

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, ביטל את השתתפותו באירוע סליחות שתוכנן להתקיים הערב (שני) בשכונת פסגת זאב בירושלים.

הרקע להחלטתו של הרב יוסף היא העובדה שבמודעה על האירוע, אשר אמור להתקיים מטעם "מנהל קהילתי פסגת זאב" נכתב "האירוע אינו בהפרדה.

מטעמו של הרב יוסף נמסר, "לא יעלה על הדעת כי יתקיים כינוס דתי שבו יצויין באופן ברור כי הוא נגד ההלכה המחייבת הפרדה".

נציין כי מלבד הרב יוסף אמורים להשתתף באירוע גם הרב ראובן אלבז ורבני השכונה, ובמסגרתו יופיעו הזמרים אבי בבאי ויניב בן משיח.

נזכיר כי בעקבות סערת קיום ההופעה בהפרדה מגדרית בעיר עפולה לפני כחודש וחצי פרסם היועץ המשפטי לממשלה חוות דעת המתירה קיום אירועי תרבות בהפרדה במצבים מסוימים, אך מציבה לכך שורה ארוכה של תנאים.

בין היתר קבע היועמ"ש "על הרשות המקומית להשתכנע כי הציבור לו מיועד האירוע, או חלק משמעותי ממנו, יימנע מהשתתפות בו, בהעדר הפרדה מגדרית מתוכננת".

בחוות הדעת נקבעו גם אמות מידה ליישום ההפרדה ובהן:

א. וולונטריות ההפרדה –ככל שגובר רכיב הוולונטריות, כך קטן הקושי בהפרדה המגדרית. בהתאם, כאשר מדובר בהפרדה וולנטרית לחלוטין במסגרתה כל אדם בוחר את מקומו ללא כל הכוונה, אין בכך כל קושי כאמור.

ב. ייחוד האירוע – ככל שייחודו של האירוע לקהל המעוניין בהפרדה מגדרית הוא מובהק יותר, מצטמצם הקושי בקיומה.

ג. שוויון חומרי – נדרש כי ההפרדה תיעשה תוך הקפדה על תנאים שווים ביחס לגברים ולנשים.

ד. השפעה על הציבור שאינו מעוניין בהפרדה – ככל שהאירוע משפיע באופן משמעותי יותר על הציבור שאינו מעוניין בהפרדה מגדרית, כך גובר הקושי בהפרדה.