יותר צפוף. ארכיון
יותר צפוף. ארכיוןצילום: מרים אלסטר. פלאש 90

בשנת 2018 הסתכמה הנסועה (מספר הקילומטרים שנסעו כלי הרכב המנועיים במדינת ישראל) ב-61.2 מיליארד ק"מ, עלייה של 2.7%, לעומת 2017, כך עולה מנתוני הלמ"ס שפורסמו בצהריים (שני).

רכב פרטי נסע בממוצע כ- 16,100 ק"מ בשנה, ירידה של 0.6% לעומת 2017. לעומת זאת, הנסועה השנתית של כלל כלי הרכב הפרטיים עלתה ב-3.4%.

בבדיקת השינויים שחלו בשנים 2018-2000, נמצא כי הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול: הנסועה השנתית גדלה ב-68% ומצבת כלי הרכב גדלה ב-91%. לעומת זאת, שטח הכבישים גדל ב-48%, ואורך הכבישים גדל ב-20% באותה התקופה.

מהנתונים עולה כי ככל שכלי הרכב חדש יותר, כך הנסועה השנתית הממוצעת שלו גבוהה יותר. הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב הולכת ופוחתת ככל ששנת העלייה לכביש מוקדמת יותר.

כלי רכב פרטיים חדשים בבעלות חברות החכֵּר (ליסינג) נוסעים יותר. בשנת 2018 הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב פרטי בבעלות חברת החכר שעלה על הכביש בארבע השנים האחרונות, עמדה על 30.0 אלף ק"מ, לעומת 28.5 אלף ק"מ לרכב פרטי בבעלות חברה, 27.2 אלף ק"מ לרכב פרטי המשמש להשכרה או לתיור, ו-17.1 אלף ק"מ לרכב פרטי בבעלות פרטית.

כלי רכב פרטיים המונעים בסולר או בגז נוסעים יותר. בשנת 2018 כלי רכב פרטיים המונעים בסולר נסעו בממוצע 25.9 אלף ק"מ וכלי רכב המונעים בגז נסעו 21.1 אלף ק"מ, לעומת 15.6 אלף ק"מ בממוצע שנסעו כלי רכב פרטיים המונעים בבנזין.