החמ"ל שנחשף
החמ"ל שנחשףצילום: אם תרצו

ועדת הבחירות המרכזית אסרה על ארגון 'זזים' לקיים הסעות מאורגנות של מצביעים מהכפרים הבדואים, ואולם מעדותו של תום ניסני, רכז פעילים ב'אם תרצו', עולה כי התארגנויות כאלה מתקיימות.

"קיבלנו מידע שלמרות הפסיקה של השופט מלצר, יו"ר ועדת הבחירות, שאסר להסיע מצביעי רשימה מסויימת, ישנה התארגנות שעוקפת את הצו הזה ועושה את זה בלי איזכור של השם המפורש של ארגון 'זזים'", מספר ניסני.

"בתשע בבוקר הגענו לנקודה בדרום, תחנת דלק שבה הם קיבלו משום מה אישור לשבת. ראינו פעילות של עשרות פעילי שמאל מארגונים שונים שפתחו שם חמ"ל טלפוני. היו שם פעילי ארגונים שונים עם לפטופים ואקסלים שמחולקים על פי צבעים להסעה של האנשים. האקסלים האלה לכאורה הועברו אליהם מארגון 'זזים' כי אי אפשר להתארגן ביום אחד לכזו אופרציה. למעשה תפסנו אותם על חם מפרים את צו השופט ומתערבים בבחירות בצורה לא חוקית".

המפגש בין אנשי 'אם תרצו' לפעילי השמאל גלש לעימות עליו מספר ניסני: "חשפנו את הפעילות הלא חוקית שלהם וצילמנו. הם מאוד הופתעו והגיבו באלימות שכללה דחיפות וגם על זה פנינו למשטרה, אבל חשוב יותר שהגיעו כוחות משטרה ואספו תעודות זהות מכל הנוכחים באותו חמ"ל והודיעו להם שיפתחו בבדיקה".

"הם הכחישו וניסו לטעון שזה לא מאורגן אלא ספונטני, מה שכמובן היה שקר והמשטרה, אני מקווה, תעשה את מה שצריך כדי למנוע את הטיית הבחירות הזו".

ב'אם תרצו' העבירו גם תלונה לוועדת הבחירות המרכזית לצד התלונה למשטרה. "הכדור נמצא אצלם. הדבר הזה משפיע על תוצאות הבחירות והדבר אסור על פי חוקי הבחירות".

צילום: אם תרצו
צילום: אם תרצו