שוטרת בקלפי
שוטרת בקלפיצילום: דוברות המשטרה

ועדת הבחירות המרכזית החליטה בצהריים (שלישי) לסגור שלוש קלפיות בכפר ירכא בצפון, לאחר שעל פי החשד בוצע ניסיון להכניס מספר מעטפות לקלפי, בעת ובעונה אחת.

שלוש הקלפיות נסגרו עד לסיום הבירור שמבצע יו"ר ועדת הבחירות האזורית. כוחות משטרה נמצאים במקום כדי להבטיח את שמירת הסדר הציבורי.

במקביל, צעיר כבן 17 עוכב לחקירה במשטרה לאחר שעל פי החשד הגיע לקלפי במרכז ירושלים במטרה להצביע, והזדהה באמצעות תעודת זהות שאינה שייכת לו.

מוקדם יותר היום נסגרה למשך שעה קלפי בעיר אום אל פחם לאחר שערבים התפרעו במקום. אחד המשקיפים, מטעם הליכוד, החל לצלם את האזרחים בקלפי. הוא הוצא ממתחם על ידי השוטרים ואז החלה התקהלות של אזרחים.

מחשש להתפרעות אלימה החליטה המשטרה על סגירת הקלפי למשך שעה, עד גמר הטיפול המשטרתי באירוע. הפרת סדר נקודתית נוספת טופלה גם היא על-ידי כוחות המשטרה בעיר אריאל.

לפיד בקלפי: "שעת חירום לדמוקרטיה. ביבי מוציא את האנשים שלו מהבית"עידו רימון

החל משעות הבוקר המוקדמות נערכה המשטרה בכוחות מתוגברים במוקדי ההצבעה הפרוסים ברחבי הארץ, על מנת לשמור על הסדר והביטחון ולהבטיח את קיום ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק.

לצד ההיערכות המבצעית של אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב בריכוזי הקלפיות, פועלת המשטר כדי לתת מענה הולם גם לאירועי השגרה ולמאות אלפי המטיילים שצפויים לפקוד את אתרי הבילוי, הפארקים, חופי הרחצה והכבישים ביום השבתון.

שוטרי התנועה והסיור נפרסו ברחבי הארץ בכדי לפעול להסדרת התנועה בכבישים ולהכוונתה, ולמתן שירותי משטרה מיטביים לאזרחי ישראל.