כנס משגיחי הכשרות האזרחיים
כנס משגיחי הכשרות האזרחייםצילום: דוברות

רבנים בכירים, עשרות משגיחי כשרות, ורבנים צבאיים הגיעו השבוע לכנס השנתי של משגיחי כשרות אזרחיים בבסיסי צה"ל, שערכה חברת דנאל משאבי אנוש מקבוצת דנאל בשיתוף ענף הרבנות הצבאית הראשית.

במסגרת הכנס, שהתקיים זו השנה השלישית ברציפות, דנו בנוהלי הכשרות בצה"ל. הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, אמר כי "לעומת מטבחים בבתים פרטיים, כשמדברים על מקומות ציבוריים וכמויות של ציבור, לא די בלסמוך אחד על השני. לכן, ישנה חשיבות גדולה מאוד ואחריות לתפקיד המשגיח, שבזכותו אנשים יאכלו כשר, ולולא הערנות והאחריות ושימת הלב אנשים חלילה ייכשלו בדבר חמור שעליו הזהיר הקב"ה".

"אני מקווה שתוכלו לעמוד ביום הכיפורים ולהגיד לריבונו של עולם שהשתדלת, ושאנחנו את שלנו עשינו במאמץ גדול כדי לזכות את עם ישראל בשולחן כשר וטהור", הוסיף הרב לאו.

הרב שניאור זלמן רווח, ראש המכון למצוות התלויות בארץ, ציין כי "חרקים באוכל זה עסק מורכב, וצה"ל הצליח והעלה את עצמו בנושא זה עשרות מונים ועשה מהפכה. צה"ל נרתם ועשה דבר עצום, גדול ורב, והצליח להרים את המטבח הגדול ביותר ברמה שאפשר להסתדר ללא בעיית ספיחים".

חברת דנאל משאבי אנוש, שמפיקה את הכנס בכל שנה, אמונה על פרויקט אזרוח משגיחי הכשרות בבסיסי צה"ל. כמו כן, פעילה החברה ומעסיקה מאות משגיחי כשרות במועצות אזוריות, עריות, רשות בתי הסוהר וגופים נוספים, בהן רפאל.

מנכ"ל דנאל משאבי אנוש, ערן מרדכי, נשא דברים בכנס וציין כי "לאחר שנתיים וחצי של עשייה משותפת ומוצלחת, אנו יכולים להגיד כי איכות הכשרות עלתה משמעותית, ביותר מ-50 מטבחים צבאיים בהם משגיחי הכשרות האזרחיים שלנו מעניקים שירות, הדברים באים לידי ביטוי בציוני הביקורות הקבועות שנעשות במטבחים. אני מאמין כי שיתוף הפעולה המוצלח עם הרבנות הצבאית, רק מראה שיש לאן לשאוף בתחום הכשרות האזרחי וניתן להגיע להצלחות משמעותיות".

יצוין כי עוד נכחו בכנס גם סא"ל הרב גיל גלעד, ראש ענף הכשרות, רס"ן הרב אברהם שוורץ, ראש מדור כשרות חוץ, ואל"מ הרב חגי ולוסקי, ראש מחלקת הרבנות.