יגאל עמיר
יגאל עמירצילום: Flash90

האסיר יגאל עמיר, המרצה עונש מאסר עולם על רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, הובא בצהרים (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד לאחר שביום שישי הגיש עתירה דחופה.

בעתירה טען עמיר כי נשללות ממנו זכויות רבות, ביניהן שיחות טלפון וביקורי התייחדות אך ורק בשל היותו "אסיר מתוקשר".

הרקע לשלילת הזכויות הוא שיחה טלפונית שקיים עמיר עם הראפר יואב אליאסי "הצל", ובה ניסה עמיר לגייס את אליאסי לטובת הקמת מפלגה שתקדם את שחרורו מהכלא.

בדיון בבית המשפט אמר נציג המשטרה "הקשר הטלפוני נשלל ב-12 באוגוסט וזה נעשה במסגרת שלילת טובות הנאה מנהלתית. מדובר באסיר ביטחוני. ככלל הם לא זכאים לקיים קשר עם החוץ. ישנו חריג בפקודה שמאפשר תחת נסיבות מסוימות לאפשר קשר עם החוץ שלא כביחס לכלל האסירים הביטחוניים. גם עניין זה ניתן במסגרת טובת הנאה ולא במסגרת זכויות".

לפני כחודש קיים יגאל עמיר שביתת רעב במחאה על החמרה בתנאי כליאתו ושלילת מספר תנאים להם זכה בשנים האחרונות.

לאחר 11 יום הפסיק עמיר את שביתת הרעב. רעייתו, לריסה טרימבובלר עמיר, טענה אז כי השביתה הופסקה לנוכח התעלמות התקשורת מסבלו של עמיר.

"אתמול בעלי הפסיק את שביתת הרעב, אחרי 11 ימים", ציינה הרעייה בפוסט שפרסמה בפייסבוק, "במשך כל השביתה התקשורת התעלמה ממנה או פרסמה שקרים".

לדבריה, "בדיון בבה''מ ביום חמישי לא היה אף כתב אחד. על סמך הנסיון של עשרות עתירות ודיונים אגיד שזה מצב חסר תקדים, וזה לא צירוף מקרים. ולא צירוף מקרים שחמש פעמים הציעו לי להתראיין בכלי התקשורת המרכזיים בימים האחרונים וכל (!!!) הראיונות התבטלו, חלקם ברגע האחרון".

"תקשורת חופשית? או לחץ פוליטי ונקמנות באדם בודד חסר הגנה שממילא נרדף כבר 24 שנה?", היא תהתה.

עמיר טרימבובלר ציינה, "ברור שלשביתת רעב אין שום השפעה אם היא לא מסוקרת על-ידי התקשורת. יכולים לדמיין שהתקשורת מתעלמת משביתת רעב של כל אסיר אחר? איזה מחבל הכי גרוע שיש? טוב, זה לא חדש. בעז''ה הם לא ישברו אותו ולא אותנו, את משפחתו, כמו שלא הצליחו לשבור אותו במשך כל-כך הרבה שנים. זה לא קל. מתפללת שהקב''ה יתן לנו כוח, נמשיך, נעשה ונצליח!".