סערה סביב ראש ממשלת קנדה, שמואשם בהתנהגות גזענית: לפני מספר ימים התפרסמו תמונות של ג'סטין טרודו כאשר שימש כמורה בבית ספר פרטי בשנת 2001, כאשר פניו צבועות בשחור והוא חובש טורבן.

התמונות עוררו סערה מאחר ולטענת רבים בתקופה הזו הדבר נחשב לצעד גזעני הלועג לאוכלוסייה השחורה. בעקבות התמונות התנצל טרודו ואמר כי הוא מבין את טעותו.

"אני מתנצל עמוקות. אני מצטער שעשיתי את זה, היה עליי לדעת טוב יותר. זה דבר שלא הייתי צריך לעשות. לא חשבתי לרגע שמדובר בגזענות באותה תקופה, אבל עכשיו אני מבין שזה היה דבר גזעני לעשות", אמר טרודו.

אלא שמספר ימים מאוחר יותר התפרסם סרטון וידאו חדש באתר Global News, בו נראה טרודו לבוש כולו בשחור, כולל פניו הצבועות, והוא מנופף בידיו ומציג פרצופים מצחיקים. הגילויים עוררו שוב סערה בקנדה ותלונות על התנהגות גזענית חוזרת מצידו של טרודו, שטרוד בימים אלו בקמפיין הבחירות שלו לקראת הבחירות הכלליות שיתקיימו בקנדה ב-21 באוקטובר.

"התצלומים החדשים מערערים את התפיסה המסורתית של מי הוא באמת מר טרודו", אמר כתב רשת CBS.

גם מנהיגים פוליטיים בקנדה הביעו תרעומת קשה על התנהגותו של ראש הממשלה טרודו. "אני המום ומאוכזב מפעולותיו של טרודו. הוא לא כשיר להוביל את קנדה. זה היה גזעני בשנת 2001, זה גזעני גם עכשיו", אמר אנדרו שיר, מנהיג המפלגה הקונסרבטיבית ומי שנחשב כיריבו הגדול של טרודו לקראת הבחירות.