התביעה בארצות הברית פרסמה תיעוד של אירוע הירי שאירע בחודש אפריל האחרון בבית הכנסת של קהילת חב"ד בפאווי בקליפורניה.

במסע הירי נרצחה לורי גליברט קיי ושלושה נוספים נפצעו, ביניהם רב בית הכנסת הרב ישראל גולדשטיין.

בתיעוד שהותר לפרסום נראה הרוצח, ג'ון ארנסט, נכנס לבית הכנסת כשהוא חמוש ברובה. המתפללים המבוהלים הסתתרו מאחורי הספסלים. בסרטון רואים גם את מנוסת הרוצח, כאשר אחד המתפללים רודף אחריו. הוא נמלט תוך נהיגה פראית ונתפס בהמשך על ידי המשטרה.

כאמור, רב בית הכנסת ישראל גולדשטיין נפצע בידו ובאצבעותיו אחרי שנורה על ידי הרוצח, אך לא עצר והמשיך במאמצים לפנות את המתפללים ולמנוע נפגעים נוספים. ''פשוט רצתי. אפילו לא ידעתי שהאצבעות שלי במצב כה קשה", סיפר הרב גולדשטיין אחרי האירוע.

הרב גולדשטיין: ראיתי את המחבל, רציתי להגן על הילדיםאלירן אהרון

בחודש יולי האחרון הגיע סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, לביקור מיוחד בבית הכנסת של חב"ד בפאווי ונפגש עם הרב גולדשטיין.

גולדשטיין ערך לפנס סיור לאורך מסלול הדמים. הוא הצביע על המקום שבו היורה עמד כשדרך את הרובה ליד דלת הכניסה של לובי המבנה וסיפר על רגעי האימה.

"הסתכלתי על הקנה של הרובה, והזדעזעתי שזה קורה בבית שלי כאן. שמעתי ילדים משחקים מאחורי והחלטתי שחייבים לעצור אותו. הוא ניסה להרוג אותי ולא הצליח", סיפר הרב גולדשטיין ונופף בידיו החבושות מפציעת הירי.

הם נכנסו לבית הכנסת והרב גולדשטיין חיבק את סגן הנשיא. "התפללנו יחד איתו בבית הלבן לעילוי נשמתה של הנרצחת. זה נתן לנו נחמה והחל את תהליך הריפוי שלנו".

הוא אמר לפנס, "בנית גשר מהבית הלבן לבית שלנו. לכן העם היהודי מרגיש בבית באמריקה". הרב גולדשטיין בירך את פנס ורעייתו שאמרו לו בתגובה, "האמונה והאומץ שלך הן מקור השראה לאומה האמריקנית כולה".