נתניהו
נתניהוצילום: איתן אלחדז/TPS

כלת פרס ישראל, הפרופסור רות גביזון, הגיבה על תוצאות הבחירות ואמרה כי חייבת לקום ממשלת אחדות לאומית כשבנימין נתניהו מכהן ראשון בתפקיד ראש הממשלה, ובהמשך יכהן בתפקיד בני גנץ ברוטציה.

״התוצאות של הבחירות הן הטובות ביותר שאפשר היה לקוות להן. אין הכרעה. אין אופציה לממשלה צרה. חייבת להיות ממשלת אחדות מרכזית. ליכוד וכחול לבן הן המרכיבים העיקריים שלה והשאר פתוח״, כתבה גביזון בפייסבוק.

היא לא מקבלת את דרישת ״כחול לבן״ לשבת עם הליכוד אך בלי נתניהו. ״מי שמחליט מי עומד בראש הליכוד הוא רק הליכוד. האמירה הזו היא חלק מההיגיון של האחדות. לא מתחילים לייצר אחדות בתכתיב למפלגה להדיח את העומד בראשה.

״זה לא אומר שהתוצאות טובות לנתניהו. הן לא. אין לו גוש חוסם. אבל אני מאמינה שגם אם היה לו הוא לא היה הולך לממשלה צרה. הוא לא ניצח בנוק אאוט עם כל השפנים והקסמים. כהונתו שהיתה שנויה במחלוקת מהיום הראשון מתקרבת לקיצה. השאלה היא איך בדיוק ומתי. ועל זה יהיה חלק מהמשחק. וזה נכון וכך נכון שיהיה״.

פרופ׳ גביזון הסבירה מדוע במקרה של רוטציה בראשות הממשלה, נתניהו צריך לכהן ראשון. ״אני מעדיפה גרעין של ממשלת ליכוד כחול לבן כאשר המתחיל ברוטציה של ראשות הממשלה הוא דווקא בנימין נתניהו. הוא מנוסה. זה יהיה טוב להעברה מסודרת. זה יאפשר התרגלות של כולם לעבוד שוב יחד לטובת הציבור ולא להתחרות במי מהם יודע יותר טוב להשמיץ את האחר.

״התוצאות קשות לאלה שרצו מאוד ממשלת ימין צרה. אולי נתניהו בשל העניינים המשפטיים ובוודאי החרדים וימינה שקיוו למשוך את הממשלה עוד לכיוונים שלהם. השאלה אם יסיימו בפנים או בחוץ, ובאיזה תנאים, עדיין פתוחה.

״אסור שנחזור לתקופה של פסילה גורפת. אבל טוב מאוד שההכרעה מה הם גבולות המשחק אינה בידי מנהיג בעל בסיס צר עם עניינים אישיים אלא בידי ציבור גדול ומגוון של אנשים. החרדים התחזקו והם המגזר הגדול במדינה. הם שחקנים פוליטיים זהירים וחכמים. אני מקווה שימצאו את הדרך הנכונה״, כך גביזון.