שחקני מכבי חוגגים הערב
שחקני מכבי חוגגים הערבצילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א בכדורגל

רק פעם אחת הפסידה מכבי תל אביב למכבי חיפה ב-24 משחקי הליגה האחרונים ביניהן. היה זה באוקטובר 2016, כשאלירן עטר כבש לזכות הירוקים מחיפה.

עטר הספיק לעבור ליריבה הצהובה מת"א ואיתו גם עברה זהות המנצחת כשהערב (מוצאי שבת) גברו המכבים מת"א על אלה מחיפה בתוצאה 0:1 ופתחו פער בין 2 נקודות בראשות טבלת ליגת העל בכדורגל.

גם בפעם הקודמת ששתי הקבוצות הללו נפגשו במחזור הרביעי, לפני חמש שנים, ניצחו הצהובים מת"א באצטדיונם הביתי, אצטדיון בלומפילד, אך אז הפערים היו גדולים הרבה יותר בין שתי הקבוצות ערב המשחק ביניהן.

הערב האמינו החיפאים הרבים שהגיעו לתל אביב כי הפעם סוף סוף אפשר לנצח ולהעפיל לראשות טבלת ליגת העל בכדורגל. לצערם, גם הפעם זה לא הצליח.

התל אביבים שלא ספגו עדיין שער העונה, הצליחו לנצח בזכות שער עצמי של בלמה החדש של חיפה בדקה ה-37 ושמו סוף לחלומות החיפאים על המקום הראשון אחרי 6 שנים, אז הייתה גם הפעם האחרונה שהקדימו אלה את התל אביבים בטבלת הליגה. מאז, הפערים רק הלכו וגדלו.

ועדיין, זו פתיחת העונה הכי טובה של מכבי חיפה מאז האליפות האחרונה ב-2010/11. האם גם העונה התוצאה הסופית תהיה זהה? הרבה תלוי ביריבה שגברה עליה הערב, זו מתל אביב.