ארון הקודש שהוצת
ארון הקודש שהוצתצילום: דוברות המשטרה

כתב אישום הוגש בסוף השבוע האחרון נגד תושב ראש העין כבן 37 בגין שלושה מקרי הצתה של בתי כנסת בפתח תקווה ובראש העין.

הנאשם נעצר לראשונה לפני כשלושה שבועות וחצי לאחר שבמשטרה התקבל דיווח על שריפה בבית כנסת בבניין בית החולים בלינסון בפתח תקווה.

מחקירה האירוע מתברר כי החשוד נכנס לבית הכנסת, אחז בנייר שמצא במקום והצית אותו באמצעות גפרורים. מיד אחרי, החשוד הצית באמצעות הנייר הבוער את הפרוכת של ארון הקודש ואת ארון הקודש ועזב את המקום. כתוצאה מההצתה נשרפו שפרי תורה, ארון הקודש, פרוכת הארון ושטיח שהיה בסמיכות לארון הקודש.

בחקירה שנפתחה בעקבות המעצר התברר כי החשוד קשור לשני מקרי הצתה נוספים. ב-2 באוגוסט נכנס החשוד לבית הכנסת הגדול ברח' חובבי ציון בפתח תקווה ובאותה שיטה בדיוק, הצית נייר ובאמצעותו הצית את הפרוכת של ארון הקודש ועזב את המקום. כתוצאה מהצצתה, נשרפו פרוכת ארון הקודש ורצפת העץ אשר מתחת לארון הקודש.

אירוע נוסף התרחש בשישה ביוני השנה. החשוד הגיע לבית כנסת ברח' יהודה הלוי בראש העין. המקום היה סגור והחשוד לקח נייר טואלט, שפך עליו שמן והצית אותו. באמצעות הנייר הדולק הוא הצית את דלת הכניסה של בית הכנסת ועזב. כתוצאה מההצתה, נשרף החלק התחתון של דלת הכניסה ונשרף שטיח גומי.

החשוד נעצר עוד ביום ההצתה בבילינסון ומעצרו הוארך מספר פעמים בבית משפט השלום בפתח תקווה. ביום חמישי האחרון הוגש נגדו כתב אישום בגין 3 אישומים בעבירות של הצתה. יחד עם כתב האישום הפרקליטות הגישה נגדו גם בקשת מעצר עד לתום ההליכים.