משה חוגג, הותקף מילולית
משה חוגג, הותקף מילוליתצילום: פלאש 90

נחצה קו אדום. אחרי עונה כושלת כשהקבוצה נבנתה תוך כדי העונה, האמינו בבית"ר ירושלים כי הפעם זה יהיה אחרת - לשם כך הוחתמו לא מעט שחקנים בסכומים גבוהים, עבודת השיווק וגיוס החסויות התרחבה משמעותית ונעשה רושם כי בעיקר נבנה כאן מועדון גדול ובית"ר חוזרת להיות מה שהייתה במשך שנים רבות - הקבוצה של המדינה, מעצמה.

מי שבעיקר נהנו מהבניה המחודשת של המועדון היו לא אחרים מאשר האוהדים הירושלמים שהצביעו ברגליים ושברו את שיא המנויים עם למעלה מ-8,500 כאלו. גם הסערה שהגיעה עם החתמתו של עלי מוחמד והקריאות הגזעניות לכיוונו באימון הפתיחה החגיגי, נרגעו בזכות אלפי אוהדים שיצאו לתמוך בשחקן ובבעלים חוגג והיה נראה כי הקהל השפוי והרוב הדומם חזר שוב להשתלט על היציעים.

הקריאות הגזעניות פסקו, האלימות נעלמה כלא הייתה, ואפילו עימות בין ארגון האוהדים האדוק 'לה-פמיליה' לבעלים משה חוגג, נגמר בשקט. פתיחת העונה בישרה טובות לפחות ביציעים כשהאוהדים הצביעו ברגליים והגיעו בהמוניהם למשחקים של הקבוצה הירושלמית ואף עודדו, למרות איומים של ארגון האוהדים שיחדלו מלעשות כן בשל המאבק מול הבעלים.

הכל היה רגוע עד יום שישי האחרון. הבעלים חוגג בחר שוב להגיב להתנהגות אוהדים עם התראות לפני תביעות על סך של מאות אלפי שקלים ואלה בחרו שלא לשתוק אך חצו קו אדום ממנו אין כבר דרך חזרה.

דווקא אחרי שנראה היה שהמוני אוהדים תומכים בהם במאבקם מול התביעות של הבעלים, אמש, שעה לאחר הניצחון הראשון של הקבוצה העונה בליגת העל, 2:0 על עירוני קריית שמונה, תקפו קומץ של אוהדים את הבעלים חוגג בזמן שישב במסעדה בקריית שמונה יחד עם אשתו.

האוהדים קיללו את הבעלים ואת אשתו ואף איימו שיגיעו לבית הספר של הילד שלהם בן ה-7.

ברשתות החברתיות שרק ביום שישי האחרון צידדו דווקא בצד של האוהדים, חזרו שוב לתקוף את הקומץ כשרבים מחאו על אלימות מילולית ואיומים נגד הבעלים, אשתו והילד שלהם.

"רוצים להחרים משחקים? תחרימו. לא קונים מנויים? אל תקנו. לא לעודד? אל תעודדו. לקלל אישה במקום ציבורי? לאיים עליה שתגיעו לילד שלה? מי אתם - אוהדי כדורגל או חיילים בעולם התחתון?", נכתב בדף הפייסבוק של אוהדי בית"ר, 'רדיוס לבית"ר'.

"במקום להתעסק באיך מכבים את הלהבות, כולם מתעסקים במי התחיל או במי אשם. זה לא יוביל אותנו לשום מקום כי אירוע כזה משנה את כללי המשחק. חייבים לנקוט עמדה ברורה - זה או אנחנו, או הם. הגיע הזמן לבחור צד. נעשה הכל כדי להוקיע את הגזענים והאלימים מתוכנו, גם במחיר של ירידת ליגה ויציעים ריקים", נכתב.

הבוקר כבר הוגשה תלונה במשטרה מצידם של הבעלים והמועדון הירושלמי ונראה כי למרות הניצחון על כר הדשא, ביציעים המלחמה רק החלה והשקט רחוק מלהגיע.