נפגש עם הקיצונים. איימן עודה
נפגש עם הקיצונים. איימן עודהPhoto by Gili Yaari / Flash90

ברית הקנאים? יו"ר 'הרשימה המשותפת' ח"כ איימן עודה נפגש עם קבוצות קיצונים בשכונת מאה שערים בירושלים ודן עמן בחוק הגיוס ובאלימות המשטרתית - כך נחשף היום באתר החרדי 'כיכר השבת'.

על פי הדיווח שגובה בתמונות מתוך הפגישה, הצדדים דנו בחוק הגיוס. הקיצונים החרדיים ביקשו מעודה להתנגד לכל מתווה שיעלה להצבעה במליאת הכנסת בשל התנגדותם הנחרצת לכל הסדר זה או אחר מול בני הישיבות החרדיות.

נושא נוסף שעלה בין הצדדים הוא סוגיית האלימות המשטרתית. לטענת אנשי 'העדה החרדית', הערבים והמפגינים החרדים מ'מאה שערים' סובלים מאותה אלימות משטרתית שיש למגר אותה.

קיצוני 'נטורי קרתא' נוהגים להיפגש מעת לעת עם מנהיגים ערביים. לפני כשנה נפגשו אנשי "נטורי קרתא" עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן במלון "אינטרקונטיננטל" בלונדון. אחד הקיצוניים ענד סיכה על בגדו בצעי דגל הרש''פ, ועליה כתוב ''לשחרר את פלסטין''.

הם אמרו לארדואן, בין היתר, "עזרה לציונים אינה אינטרס של העם היהודי... תגידו בקול רם שאתם מתנגדים למדינת ישראל. אנחנו נגד הכובשים. אנחנו רוצים להביא שלום לאזור. כיהודים, אנו מתפללים לפירוק מוחלט של מדינת ישראל".

לטענת הקיצונים, הציונים מעוותים את היהדות כדי להצדיק את מעשיהם. "האמת היא שהם אינם מייצגים את היהדות. התמיכה בהם לא פותרת את הבעיה לפלסטינים ולא ליהודים''.