יריב לוין: ''אירוע מביש''

יו״ר צוות המו״מ הקואליציוני של הליכוד, שר התיירות יריב לוין, דורש מיו״ר כחול לבן בני גנץ לחשוף באופן מיידי את כל ההסכמות אשר הושגו בין כחול לבן לבין הרשימה המשותפת, בתמורה להמלצתם על גנץ להרכבת הממשלה.

״זהו אירוע מביש כאשר הקואליציה של בני גנץ נחשפת בניסיון להקים ממשלה שנשענת על הרשימה המשותפת", אמר לוין.

''מדיניות הביטחון של ישראל לא יכולה להיקבע על ידי איימן עודה ואחמד טיבי שהינם תומכי טרור, פועלים בשירות הרשות הפלסטינית ומקדמים חרמות על ישראל ופגיעה בחיילי צה״ל״, הוסיף השר לוין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על החלטת הרשימה המשותפת להמליץ על בני גנץ כמועמדה לראשות הממשלה. ''עכשיו יש שתי אפשרויות: או שתקום ממשלת מיעוט שנשענת על אלה ששוללים את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ומהללים מחבלים שרוצחים את חיילינו ואת אזרחינו, או שתקום ממשלה לאומית רחבה", אמר נתניהו.

''אני יודע מה התשובה וגם אתם יודעים, ולכן אני אפעל ככל שאני יכול להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. אין פתרון אחר", כך ראש הממשלה.

הרשימה המשותפת בבית הנשיא

יו"ר הרשימה ח"כ איימן עודה אמר מוקדם יותר לנשיא המדינה ראובן ריבלין: "אנחנו בדרך כלל לא ממליצים אבל עכשיו רוצים לשים קץ לשלטון נתניהו. נמליץ על גנץ להרכיב ממשלה".

"אנחנו עומדים על כתפיהם של אנשים גדולים שהיו בלוק חוסם בשנות ה-90. מבחינתנו הדבר החשוב ביותר זה למנוע מנתניהו להיות ראש ממשלה", הסביר עודה.

חבר הכנסת אחמד טיבי אמר לאחר הפגישה עם ריבלין כי ''במשך עשור היינו לאום נרדף והיום אנחנו רודפים אחרי נתניהו. אני מקווה שנתניהו ילך הביתה. הפכנו להיות שחקן פוליטי ואני בטוח שהשער שהכנסנו בדקה ה-90 יכריע''.