מיכל קיסוס הרצוג
מיכל קיסוס הרצוגצילום: יחצ בנק לאומי

Pepper, הבנק הדיגיטלי מקבוצת לאומי, שכולו במובייל, השיק אפליקציית השקעות חדשה ומהפכנית – Pepper Invest, המאפשרת מסחר בכ-100 מניות של חברות מהגדולות בארה"ב דוגמת פייסבוק, אפל, אמזון, קוקה קולה, פורד, סטארבקס, גולדמן זאקס, נייקי ונטפליקס.

האפליקציה החדשנית פתוחה ללקוחות Pepper מעל גיל 18 ומאפשרת - לראשונה בישראל – לקנות שברי מניות, כאשר סכום ההשקעה המינימלי הינו 50 ₪. בכך, עולם ההשקעות בארה"ב נפתח לקהל חדש, עם דגש על ציבור ללא ניסיון קודם בשוק ההון, שרוצה להתחיל להשקיע ולא היה בידו עד עתה הידע או הסכום הנדרש.

Pepper Invest מאפשרת ללקוחות חוויית מסחר כיפית, קלה ובשפה ידידותית, הכוללת מידע מקיף על כלל המניות הזמינות למסחר באפליקציה, ניתוח ביצועי עבר של כל מניה, המלצות אנליסטים, חדשות, עדכונים חמים, מילון מונחים של עולם שוק ההון, ועוד.

Pepper Invest מבוססת על מודל עמלות פשוט ונוח, הכולל דמי ניהול רבעוניים אחידים בשיעור 0.2% משווי התיק (0.8% שנתי), וזאת ללא קשר לסכום ההשקעה או לכמות הפעולות המבוצעות בכל רבעון. המודל החדש מאפשר שקיפות מלאה ללקוחות ומייתר את הצורך בתשלום עמלה עבור כל פעולת קנייה או מכירה, או תשלום בגין עמלות אשר נלוות לעולם המסחר בני"ע זרים, כגון עמלת מינימום, עמלת שמירה, עמלת ברוקר ועוד.

אז איך זה עובד? לאחר הליך רישום קצר, ייפתח ללקוחות Invest Pepper חשבון השקעות דולרי ייעודי, אשר משמש רק לצורך מסחר בני"ע זרים. כל פעולות הקנייה והמכירה מבוצעות באמצעות החשבון הדולרי.

במצב בו אין יתרה דולרית מספקת לצורך מימון הרכישה, יושלם הסכום החסר מחשבון העו"ש ב-Pepper באופן אוטומטי, על ידי המרתו משקלים לדולרים בעת מתן הוראת הקנייה.

ניתן להעביר הוראות מסחר בכל שעה, 24/7, כאשר פעולות הקנייה והמכירה יבוצעו בפועל בסמוך לסוף יום המסחר בבורסה האמריקאית. כאמור,Invest Pepper היא האפליקציה הראשונה בישראל - ובין הבודדות בעולם - שמאפשרת מסחר בשברי מניות, בסכום מינימלי של 50 ₪. מדובר בחוויית מסחר ייחודית, המאפשרת לכל לקוח להשקיע בהתאם ליכולת הקנייה שלו, מבלי שהוא מחויב לרכוש מניה שלמה. בהמשך, Pepper Invest צפויה להרחיב את קטלוג המניות ואף לאפשר מסחר בקרנות סל מובילות בארה"ב (ETF's).

מנכ"לית Pepper, מיכל קיסוס הרצוג: "אני מאמינה שאנו עומדים בפני מהפיכה בעולם ההשקעות ושב-Pepper Invest אפשר כבר לראות איך זה קורה בפועל. Pepper Invest מאפשרת, לכל מי שמעוניין בכך, לסחור במניות מובילות בארה"ב, גם בסכומים מאוד נמוכים. ללקוחות הצעירים שלנו זה אומר לעשות את הצעדים הראשונים שלהם בשוק ההון מאוד בקלות, עם עקומת למידה גבוהה.

''הצעירים של היום הם בעלי אוריינטציה פיננסית גבוהה, אבל לא תמיד יש בידיהם את הכלים, הניסיון או הכסף הדרושים בכדי להשקיע בשוק ההון בכלל, ובחו"ל בפרט. עם Pepper Invest זה אפשרי. לא רק בגלל הטכנולוגיה שמחוללת שינוי בדרך בה אנו צורכים שירותים פיננסיים, אלא בגלל שינוי בתפיסה של עולם ההשקעות והפיכתו לאינטואיטיבי וקל", הוסיפה קיסוס הרצוג.