ריבלין וגרינבלט
ריבלין וגרינבלטצילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

בשבועות האחרונים לפני הבחירות העריך ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם בכירים אחרים בימין כי תכנית המאה של צוות השלום האמריקני עתידה להתפרסם סמוך מאוד למועד הבחירות לכנסת.

גורם אמריקני בכיר אומר לערוץ 7 כי תוצאות הבחירות ואי הוודאות שהן יוצרות בישראל, יגרמו לעיכוב משמעותי בפרסום התכנית.

"יש כאן מצב שונה וייתכן שתהיה ממשלה שונה מהותית מזו שעבדנו מולה בשנים האחרונות. אין גם ודאות שראש הממשלה לא יהיה מי שמכהן כיום בתפקיד. לכן תידרש בחינה נוספת של המצב ופרסום תכנית השלום יתעכב באופן משמעותי", אמר הגורם הבכיר.

הוא סירב לנקוב בתאריך יעד אך אמר שלדידו אין ספק שהתכנית לא תפורסם בטווח של שבועות והעריך שייתכן גם שזה לא יקרה בשנת 2019.

השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט שהודיע באחרונה על פרישה מתפקידו, נמצא בימים האחרונים בישראל. הוא כבר נועד ביום שישי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והיום עם הנשיא ראובן ריבלין.

ייתכן מאוד שתתקיים מחר גם פגישה בין גרינבלט לבין יו"ר כחול-לבן בני גנץ, אך הדברים טרם נסגרו סופית.

בשיחות סגורות העריך גרינבלט כי המצב הפוליטי בישראל ייאלץ להביא לחשיבה מחודשת בממשל האם התכנית כפי שגובשה עד כה, מתאימה לנסיבות החדשות.

גרינבלט אמר באחרונה כי אם יזהה שישנה אפשרות לפרסם את התכנית בקרוב ולהשיג הסכמה פלסטינית לדון עליה, ייתכן שיישאר בתפקידו עוד זמן מה. לפי שעה, נראה שהביקור הנוכחי של גרינבלט נועד בעיקר לסיכומים ולא להתחלות חדשות.