להיות עם המשפחה - בשנות הפציעה ולאחר האבידה

ביום אחד בשנת 2011 חייה של יסכה אסולין ומשפחתה התהפכו. אחותה, הודיה נחמה הי"ד, נפצעה בפיגוע קשה בבנייני האומה בירושלים.

"אחותי, כשלמדה בחמישית, חזרה מהאולפנה שלה ונפצעה בפיגוע בבנייני האומה ממטען חבלה. במשך שבע שנים טיפלנו בה, בבית ובבית החולים. לפני שנתיים היא נפטרה", מספרת יסכה.

לעזרת המשפחה, התגייסה עמותת 'משפחה אחת' המסייעת לנפגעי הטרור ובני משפחותיהם בישראל. מטעם העמותה, ליוותה ומלווה את המשפחה, מינדי לוינגר.

"שבע שנים הודיה נלחמה על החיים שלה עם משפחה הכי חמה שיש. הורים ואחים ואחיות שלא ויתרו לרגע על הבת שלהם. אני הייתי איתם יד ביד. משפחת אסולין הם באמת המשפחה שלי. האחים והאחיות, במיוחד הגדולים, לא עברו ילדות רגילה, אלא ילדות שיש בתוכה אחות עם פציעת ראש מאוד קשה. הם היו צריכים להתגבר בשניות", מסבירה לוינגר.

יסכה אסולין מרגישה שהתמיכה הצמודה, היתה ממש הצלה. "כל התמיכה ועצם זה שבכלל מציעים לך אותה - מראה שאכפת למישהו ממך ובסופו של דבר אתה לא נשאר לבד. מינדי היא ממש כמו דודה וסבתא ואמא שלנו. לפעמים לא קל לשתף חברות ואיתה קל הרבה יותר לחלוק דברים".

לוינגר מוסיפה שהמטרה היא באמת לחבק את המשפחות המתמודדות עם הטרור ולדאוג שהחיבוק יהיה תמידי. "זה לתת כלים נכונים, להראות למשפחות שאת באמת לא עוזבת אותם. בהתחלה כולם רוצים לעזור ולתת, אנחנו נשארים גם אחר כך כשכולם הולכים. אני חושבת שהעמותה בחרה את השם הנכון: כי אנחנו משפחה - ומשפחה אף פעם לא עוזבת. אנחנו שם עבורם תמיד. זה לא קל למשפחות - שהן הגיבורות האמיתיות".

לתרומות להרחבת העמותה לחצו כאן