זארוג ומשפחתו
זארוג ומשפחתוצילום: אברהם שפירא

הרב דב ליאור והרב יצחק גינזבורג שיגרו היום (שני) מכתב חיזוק לנריה זארוג, תושב יצהר ואב ל-2 אשר קיבל לאחרונה הודעה על כוונת אלוף פיקוד מרכז להרחיק אותו מאזור יו"ש לתקופה של שלושה חודשים.

על פי גורם ביטחוני זארוג היה מעורב בפעילות אלימה נגד פלסטינים וכוחות הביטחון.

"אנו מחזקים את ידיו של נריה זארוג ובני ביתו, העוסקים במסירות בירושת ארצנו הקדושה וישובה בגבעות יצהר ת"ו", כתבו הרבנים.

"העמידה בתוקף על שלמות הארץ בדורנו היא מפני שלשה טעמים", הוסיפו. "הנימוק הבטחוני, מתוך הוראה של תורת אמת ותורת חיים שוויתורים וחולשה כלפי האויב מהווים סכנה ופיקוח נפש. זהו נימוק תורני בחינת 'תורה שבארץ'.

"מצד הכרת הטוב, שלא להיות כפויי טובה לה' על 'מתנת מלך', ארץ טובה ורחבה שניתנה בידינו בנסים גלויים, כמו אב הנותן מתנה לבנו האהוב. זהו נימוק מצד 'העם שבארץ'".

עוד כתבו, "מצד עצם קדושת ארץ ישראל והכרח שלמותה 'ארץ שבארץ'. ברוך ה' שיש בקרבנו בחורי ישראל יקרים המסורים בלב ונפש למען שלש השלמויות - שלמות התורה שלמות העם ושלמות הארץ - ומלאי רוח טהרה וקדושה, עוז וגבורה. נריה הוא נר הוי', אור ה' הדוחה את החושך ומביא בע"ה לגאולה שלמה בביאת המשיח בב"א".

נזכיר כי זארוג קיבל לאחרונה הודעה על כוונת אלוף הפיקוד להורות לו בצו מנהלי על הרחקתו מיו"ש, מקום מגוריו, לתקופה של שלושה חודשים.

לאחרונה פרסם ארגון חוננו המסייע לזארוג, קריאה לנבחרי הציבור ולראשי הרשויות ביו"ש לפעול על מנת שאלוף הפיקוד לא יחתום על הצו.