המשתתפים במירוץ
המשתתפים במירוץצילום: הודיות

תלמידי מגמת משטרה בכפר הנוער הדתי הודיות שבגליל התחתון, השתתפו במירוץ "בשביל הבנים הדרוזים" לזכר כלל חללי העדה הדרוזית מכוחות הביטחון.

כחלק מההכנה למירוץ, למדו התלמידים על תרומתה של העדה הדרוזית לביטחון ישראל ועל החללים הדרוזים שנפלו בהגנתם על הארץ. בין השאר למדו התלמידים על רס"מ האיל סתאוי ורס״מ כמיל שנאן שנרצחו בעת מילוי תפקידם בהר הבית, כאשר שלושה מחבלים תושבי אום אל פאחם החדירו נשק להר הבית ורצחו אותם.

תלמיד כיתה י"א שהשתתף במירוץ סיפר "רצנו את המקצה של החמישה ק"מ לזכרם של החללים הדרוזים. בשבועות האחרונים למדנו על התרומה של החברה הדרוזית למדינת ישראל. אני גאה לקחת חלק בפעילויות שמחזקות את הקשרים בין העם היהודי לעדה הדרוזית בישראל".

"מלבד העניין הבריאותי והחינוכי, הרי שאני רואה חשיבות גדולה בהשתתפות במירוץ זה משום שהוא מעיד על הקשר החזק שלנו כעם עם העדה הדרוזית. ההשתתפות שלנו במירוץ היא ההוכחה להיותם של אחינו הדרוזים חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית" ציין רב פקד שימי קרן, מפקד מגמת משטרה בהודיות.

"החברה הישראלית היא פסיפס של אוכלוסיות מגוונות, אמר אלי שטיין, מנהל הכפר. "בתור מחנכים אנו דוגלים בלמידה והזדהות עם מגזרים ואוכלוסיות שונות שצועדים איתנו לאורך הדרך הקשה והארוכה. כך למשל, ביום הזיכרון אנו נוהגים לפקוד את האנדרטה לזכר הלוחמים הבדואים. כעת, אנו לוקחים גם חלק במירוץ לזכרם של חללי העדה הדרוזית. האחדות – היא סוד ההצלחה של החברה הישראלית".