שחקן הפועל תל אביב
שחקן הפועל תל אביבצילום: Roy Alima/FLASH90

הפעם האחרונה שהפועל תל אביב ניצחה את הפועל באר שבע הייתה לפני כמעט 6 שנים, בפברואר 2013, אז כבש עומר דמארי את השער המכריע בבעיטת עונשין מ-11 מטרים. מאז, ניצחו האדומים מבירת הנגב את התל אביבים 4 פעמים ושני משחקים נוספים ביניהן הסתיימו בתיקו.

הערב (שני) נפגשו שתי האדומות, זו מבאר שבע וזו מתל אביב שוב, כשעומר דמארי עדיין במדים האדומים אך נופה מסגל הקבוצה לאור העובדה כי אינו מרשים באימונים ורחוק מכושר משחק, לאחר שכבר שוחרר מסגל הקבוצה בתחילת העונה אך שב לאחר לחץ של האוהדים ובתום 24 שעות.

בלי קשר לחסרונו של דמארי, התוצאה הערב הייתה אותו הדבר איתו ובלעדיו כשהפועל תל אביב נראית רע מאוד, חלשה להחריד ומזכירה במשחקה את עונת הירידה מלפני שנתיים - בלי חשק, בלי מוטיבציה, בלי שחקני מפתח, בלי יכולת.

האדומים מת"א לא הקשו על באר שבע באצטדיונה הביתי שהיה רחוק מלהיות מלא באוהדים, ובדקה ה-32 עלו המארחים ליתרון משער של בן שהר.

בדקה ה-50 החלה מערכת ה-VAR להשפיע על המשחק ולהיכנס לפעולה כאשר זו פסלה שער שיוויון של התל אביבים בטענה לנגיעת יד. לא עברו 5 דקות וההתרסקות המנטלית הכה מוכרת לאוהדי הפועל תל אביב העונה, הגיעה ובגדול.

זה התחיל עם הכשלה טיפשית ברחבה של הפועל תל אביב והמשיך עם שערו השני במשחק של בן שהר והחמישי ברציפות שלו בטרנר, ונגמר עם שער גבולי של האסלביינק בדקה ה-87 שמערכת ה-VAR אישרה.

בסיום, באר שבע מתקרבת מרחק 2 נקודות בלבד מהראשונה בטבלה, היריבה המרה מכבי ת"א ומנחילה להפועל תל אביב הפסד נוסף העונה - כשזו עדיין ללא אף ניצחון בליגה ובגביע הטוטו.

בכלל, הפועל תל אביב עם שני ניצחונות בלבד מ-21 משחקי החוץ האחרונים שלה בליגת העל, מתכון בטוח לירידת ליגה בסיום העונה שרק החלה. האם הפועל בדרך להיות המפטרת הראשונה העונה בליגת העל?