תקציר: הפועל ירושלים - הפועל באר שבעבאדיבות מנהלת הליגה

בעונה שעברה נפגשו הפועל באר שבע והפועל ירושלים בשלב רבע גמר הפלייאוף של ליגת העל בכדורסל לקרב ראש בראש על הכרטיס לחצי הגמר. ירושלים, מחזיקת גביע המדינה הטריה באותו רגע, לא התקשתה כלל מול האדומה מבירת הנגב כשהעפילה על חשבונה עם 'סוויפ' - 3 ניצחונות רצופים, לחצי גמר הפיינל-פור.

הערב (שני) נפגשו שוב שתי האדומות בשלב רבע גמר, כשהפעם היה זה רבע גמר גביע ווינר סל, טורניר קדם העונה, בו בעונה שעברה רשמה באר שבע הישג גדול כשעלתה לגמר הטורניר כבר בפעם הראשונה שהשתתפה.

כמו בכל ששת המפגשים בניהן אשתקד וכמו בסדרת רבע גמר הפלייאוף, גם הפעם מחזיקת גביע המדינה מירושלים היא זו שניצחה, כשהביסה את הדרומיים בתוצאה כמעט זהה למשחק השלישי בסדרת רבע גמר הפלייאוף ממנו עלתה ירושלים לחצי הגמר. אז זה נגמר עם 77:95 - הפעם זה נגמר עם 75:90.

במשחק ההוא הוביל טיישון תומאס את רשימת הקלעים של ירושלים עם 17 נקודות, כשגם אמארה סטודמאייר הוסיף 15 משלו. הערב, גם בלי השניים הגבוהים הללו, כשתומאס פצוע וסטודמאייר מחפש לעצמו קבוצה בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA, הסתדרה ירושלים בקלות מול הסגל החלש של באר שבע כשפלדין ובלאט ניווטו בהצלחה את ההתקפה ועם הגנה חזקה הצליחו לפתוח פער דו-ספרתי כבר בתחילת המשחק.

למעשה, זו אינה הייתה הפעם הראשונה העונה בה נפגשות ירושלים ובאר שבע, כשאלו נפגשו רק לפני שלושה שבועות במשחק אימון שהסתיים בתוצאה דומה - 77:89 לזכות ירושלים.

ירושלים נראית מצויין לקראת העונה שבפתח כשזו הציגה יכולת גבוהה בהגנה ופרגון גדול ומגוון גם בהתקפה ונראה כי אחרי שלא הצליחה להעפיל לגמר גביע ווינר מאז זכתה בו בפעם הרביעית ב-2016, הפעם היא יכולה לעשות את זה שוב כשבשלב הבא תחכה לה עירוני נס ציונה.

אחרי שמחזיקת גביע ווינר סל מאשתקד, מכבי ראשל"צ הודחה כבר בשמינית הגמר, הערב סגניתה הפועל באר שבע נפרדה מהמפעל השלישי בחשיבותו בכדורסל הישראלי.

הרבו לקלוע לירושלים: בראון 18, קופשאס 15, פלדין, לוי ובריימו 12 כ"א, בלאט 9, זלמנסון וטימור 7 כ"א, לוקט 3.

לבאר שבע: וויליאמס 24, וייס וזאק 15 כ"א, כהן סבן ופטרוסלי 4 כ"א, קראוניק והרץ 3 כ"א, לורנס 2.