יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הורה הבוקר (שלישי) ליו"ר ועד עובדי סלקום מיה יניב, להתחיל בצעדים ארגוניים נגד ההנהלה.

לדבריו, "ההסתדרות לא תשב בחיבוק ידיים ותיתן ליו"ר הוועד מיה יניב וכלל עובדי סלקום גיבוי מלא במאבק על ביטחונם התעסוקתי. חוסר הרגישות שמפגינה הנהלת סלקום היא לא פחות מהתנהגות מקוממת, ובישראל בשנת 2019 לא ניתן להשלים עם התנהגות שכזו".

בר-דוד הודיע כי יזמן אליו במהלך היום את כל ועדי חברות הסלולר לתיאום עמדות עקב המשבר בשוק.

סלקום אישרה אמש בדיווח לבורסה כי היא עומדת בפניה מהלך התייעלות משמעותי שיכלול פיטורי עובדים.

בהודעה ששלח הבוקר המנכ"ל ניר שטרן לעובדי סלקום נאמר, "זוהי שעה קשה עבורי ועבור הנהלת החברה. כפי שאתם יודעים שוק הסלולר בישראל נמצא במשבר עצום. כולנו רואים מה קורה בסלקום ואצל המתחרים. חברת סלקום היא מובילת שוק אבל כעת יש צורך בשינוי גדול מאוד".

"זוהי תוכנית קשה וכואבת שמטרתה היא להשיב את סלקום לחוף מבטחים. אני פועל על מנת להבטיח לרובכם מקום עבודה יציב, בטוח וחזק לעוד שנים ארוכות. כפי שאתם יודעים היטב, סלקום פועלת בסביבה תחרותית ובתנאי רגולציה כבדים מאוד. למרות הסביבה המאתגרת הצלחנו, בעבודה מאומצת ומשותפת, לשמור על מובילות והצלחות בתחומים רבים בסלולר, בטלוויזיה, בסיבים, במגזר העיסקי ועוד", הוסיף שטרן.

הוא הסביר את המהלך. "לצד הרגולציה הכבדה והסביבה התחרותית, סלקום סוחבת על גבה חוב גדול מאוד – כל אלו הובילו אותנו להפסד בשנת 2018 שהעמיק במחצית הראשונה של שנת 2019. חברה בריאה לא יכולה להמשיך ולהפסיד לאורך זמן. מטרת העל של המהלכים היא להשיב את סלקום לרווחיות ויציבות פיננסית".

שטרן קרא ליו"ר ועד העובדים להיכנס לשיחות על תהליך ההתייעלות. זאת בתגובה להודעת היו"ר, מיה יניב נגד המהלך. "כל פנייה אלינו להתייעלות תיענה בהתנגדות קשה, מהקשות ביותר שידעה החברה. המשבר בענף לא ייפתר בפיטורים אלא בעבודה נרחבת מול משרד התקשורת לפתרון הכשלים החמורים בשוק, שאינם רק הבעיה של עובדי סלקום אלא של כלל אזרחי מדינת ישראל שעלולים למצוא את עצמם עם תשתיות תקשורת שמתאימות למדינות העולם השלישי", אמרה יניב.