סיפורו של זאב הולנדראיגוד רבני קהילות

זאב הולנדר היה שחקן כדורגל מוכר. הוא שיחק בליגה מובילה בבוליביה, בשוויץ ובז'נבה, כשלפתע החל המאמן לדרוש שישחק יחד עם הקבוצה בשבת.

הוא החליט שהוא לא רוצה לחלל שבת. "הייתה לנו פרנסה טובה, חיים טובים אבל זה לא מה שרציתי. רציתי לגור כמו יהודי, שהילדים שלי ילמדו כמו שצריך", מספר הולנדר.

הוא, אשתו והילדים עלו ארצה וביתם שבבאר הפך פתוח לכל מי שרק רצה. הוא היה שיפוצניק ועבד בעבודת כפיים קשה, אך עם הזמן המצב הכלכלי שלו התדרדר בגלל טעות עסקית והוא נפל לתהום.

הם לא ידעו מאין יביאו את הכסף כדי לעשות קידוש ולערוך שולחן שבת. לקראת כל שבת מחדש הוא היה אובד עצות ובשלב מסויים אף מכר את כלי העבודה שלו ברבע משוויים רק כדי שיוכל לקיים את השבת כהלכתה.

יום חמישי אחד, כשהרגיש שמצבם הכלכלי מגיע לקצה, הופיעה הישועה יש מאין. "לא היה לי עם מה לעשות קידוש. שאלתי את אשתי מה לעשות? מה לעשות? היה חמישי ושמעתי בדלת שלי דפיקה. פתחתי וראיתי למטה מעטפה עם 700 ש"ח. פתחתי את הדלת יותר בשביל לראות מי זה, לא ראיתי אף אחד".

רק לאחר כמה פעמים בהן הושחל כסף מתחת לדלת, גילה במקרה שזהו רב בית הכנסת מטעם איגוד רבני קהילות שמאפשר לו ולמשפחתו לקיים את השבת בשמחה ובבטן מלאה. "הרב בשבילי, לא אח, לא אבא, כל המילים ביחד. זה משהו מיוחד. אני אוהב אותו ממש. אוהב אותו זה משהו מיוחד אתה מרגיש כמו משפחה, משפחה אמיתית", סיכם הולנדר.

בימים אלו מתקיים מבצע התרמה לאיגוד רבני קהילות ששם לעצמו למטרה לחזק את הקהילות ולהגדיל את מספר הקהילות לכ-1,000 ולשם כך כל תרומה יכולה לסייע.

לפרטים ולתרומה לחצו כאן