אוהדי בית"ר. תואר ראשון אחרי עשור
אוהדי בית"ר. תואר ראשון אחרי עשורצילום: פלאש 90

כוחם באחדותם. רק הבוקר הודיעו ראשי ארגון האוהדים, 'לה-פמיליה' על יציאה לדרך חדשה עם הבעלים משה חוגג והמועדון כולו לאחר חודשים ארוכים של חיכוכים, אי הסכמות, קללות, תביעות ועוד ועוד. 12 שעות אחרי ההודעה על יציאה לדרך חדשה, כבר קצרו שני הצדדים את הפירות עם זכיה היסטורית במפעל השלישי בחשיבותו בכדורגל הישראלי - גביע הטוטו בכדורגל.

היה זה כשהירושלמים ניצחו עם צמד שערים מאוחרים את מחזיקת גביע הטוטו בשנתיים האחרונות והאלופה מכבי תל אביב באצטדיון נתניה החדש, אצטדיונה הביתי עד לא מזמן של הצהובים מת"א.

הקהל הבית"רי שהגיע מכל קצוות הארץ נתן לשחקנים דחיפה מורלית אדירה, כמו שהתחייבו ראשי ארגון האוהדים הבוקר בהודעתם, כשאלה לא הפסיקו לעודד והיו עדיפים בהרבה על הקהל של מכבי, באיכות ובכמות.

וכך, למרות הפער הגדול בין שני סגלי הקבוצות, למרות העדיפות של התל אביבים על כל עמדה במגרש, העומק המדהים וההיסטוריה שלצידם, הצליחה בית"ר לנצח - עם המון לב, המון תשוקה, המון אנרגיות והמון מלחמה.

בית"ר שלטה במשחק ללא עוררין כשהמכבים המשיכו להציג את היכולת הרעה שלהם מתחילת העונה האירופית, אך לא הצליחה לנצל זאת בכדי לכבוש ולהפסקה ירדו השתיים ביתרון 0:0.

במחצית השניה החלו שני המאמנים של שתי הקבוצות לנסות ולעשות מהלכים וחילופים שינצחו את המשחק, אך רק אחד עשה זאת בהצלחה - רוני לוי, מאמן בית"ר.

שלושה חילופים שלו תורגמו לשערים כשאנתוני וראן שנכנס בדקה ה-84 כבש 3 דקות מאוחר יותר את השער הראשון לזכות בית"ר אחרי חטיפה ומאבק של שלום אדרי הצעיר שנכנס גם הוא, ובדקה ה-93, בנגיעה הראשונה שלו בכדור, כבש גם המגן החדש-ישן אורי מגבו הוותיק שנכנס דקה לפני כן, הכפיל את תוצאת המשחק וקבע - בית"ר ירושלים מחזיקת גביע הטוטו בכדורגל לעונת 2019/20.

למעשה, הייתה זו זכיה ראשונה של בית"ר בתואר מאז ינואר 2010 שאולי הפעם באמת תצא לדרך חדשה לאחר פתיחת עונה לא טובה בליגת העל. במוצאי השבת הקרובה כבר תוכל זו לבחון האם התואר הזה יביא איתו בשורות טובות וישחרר את הלחץ כשזו תפגוש את מכבי ת"א שוב, הפעם במסגרת ליגת העל בכדורגל.