סיטי אר
סיטי ארצילום: pixabay

יש לכם שתי אופציות- למצוא רעיונות חדשניים או לסמוך על אלו שכבר הרוויחו בענק ולהצטרף לנוסחה המצליחה שלהם.

חברת ארבור Arbor)), פירמת החתמות הראשית של פאני מיי, הבנק הגדול בארצות הברית למימון משכנתאות, פועלת במנהטן מזה שנים רבות. לאחרונה ארבור ייסדה שותפות אסטרטגית עם חברת CITYR המשקיעה בנדל"ן בארצות הברית, שותפות לתוכנית ארוכת טווח הכוללת מספר שלבים ואופציות בכל הנוגע לדירות להשכרה עבור מעמד הביניים בארה"ב.

אורי פריש, מנכ”ל ושותף ב CITYR מספר על התכנית:

"זו מורכבת מ 5 שלבים:

1. פינוי של כל דירה בה מסתיים חוזה במהלך השנה הקרובה.

2. שיפוץ רחב היקף של כל דירה אשר התפנתה על מנת לשפר את איכות המגורים בה ביחס לשוק.

3. השכרת הדירות המשופצות במחירי השוק הנוכחיים.

4.העלאת שכר הדירה באופן הדרגתי במהלך 5 השנים הקרובות.

5. מכירת הנכס לפי שווי עדכני, או לחילופין מימון מחדש והמשך ההחזקה בנכס המניב".

רוב בנייני הדירות בניו יורק נמצאים במצב תחזוקתי טוב משום שהעירייה קונסת בעלי בתים מוזנחים, אולם פנים הדירות הוא זה שמייצר את ההבדל המשמעותי בכל הנוגע לגובה שכר הדירה אותו ניתן לגבות.

הרובע המפורסם מתאפיין בבנייה מאסיבית של בנייני גורדי שחקים ובבניית דירות יוקרה שפונות למעמד גבוה כאשר בעלי הדירה לא מתביישים להעלות את גובה שכר הדירה פעם אחר פעם בגלל שתמיד יהיה מי שישלם. אך קיים גם ביקוש גבוה לדירות להשכרה במחיר שפוי ולואקום הזה CITYR נכנסים והם לא היחידים.

לפי פריש, בשנים האחרונות יותר ויותר יזמים נכנסים לתחום הדיור בר השגה בניו יורק. היזמים רוכשים בניינים ישנים, משפצים אותם ומשכירים את הדירות במחירים סבירים שהתושבים יכולים לעמוד בהם.

הפעולה המרכזית החשובה באסטרטגיה זו היא קודם כל איתור של נכס ורכישתו במחיר זול יחסית. לאחר מכן מגיע שלב פינוי דיירים, שיפוץ הדירות והשכרה במחיר לכל כיס. בצורה זו התושבים נהנים מדיור במחיר שפוי בעיר הכי מבוקשת בעולם והיזמים מצידם נהנים מהכנסות יציבות של שכר דירה ומרווח כספי גדול עוד יותר ברגע המכירה של הנכס המשופץ.