הנבחרת הצעירה באליפות שאירחה ב-2013
הנבחרת הצעירה באליפות שאירחה ב-2013צילום: פלאש 90

חרם על ישראל? הצחקתם אותם. בפעם השלישית בפחות מעשר שנים, תארח ישראל אליפות אירופה בכדורגל, כך הודיעה אופ"א, ארגון הכדורגל האירופי, להתאחדות הכדורגל.

יהיה זה כאשר תארח ישראל את אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 17 בעוד שנתיים, קיץ 2022, בטורניר בו יקחו חלק 16 נבחרות, 15 שיעפילו לטורניר היוקרתי ביותר בכדורגל האירופי עבור נבחרות וישראל, מארחת הטורניר שתעלה לשם אוטומטית.

כאמור, זו הפעם השלישית בה מארחת ישראל טורניר כדורגל חשוב ויוקרתי, וכל זה בתוך פחות מעשר שנים, כאשר אירחה כבר ב-2013 את אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21 וכן ב-2015 את אליפות אירופה לנשים עד גיל 19.

"זאת בשורה נפלאה למדינת ישראל ולהתאחדות, ויש בה כדי להעיד על ההערכה הגדולה לה זוכה ההתאחדות שלנו בקרב ראשי אופ"א וההתאחדויות החברות בה", אמר רותם קמר, מנכ"ל ההתאחדות.

"עמלנו על הנושא מזה תקופה והיום שמחנו לגלות שהמאמצים נשאו פרי. אירוח טורניר גמר בפעם השלישית בתוך עשור הוא אתגר מחייב ואין לי ספק כי גם הפעם יהיה מדובר בחגיגה לאומית. טרם נקבעו הערים המארחות והאצטדיונים בהם יתקיימו המשחקים, אבל מנסיוננו בפעמים הקודמות ברור שיהיה רצון גדול מצד כל רשות עירונית לארח משחקים ולהיות חלק מחגיגה של כדורגל אירופי ומקומי".

עוד אמר קמר כי "ההתאחדות שלנו זכתה לשבחים ולאותות הצטיינות בפעמים הקודמות בהן אירחנו טורניר גמר אירופי ואין לי ספק כי כך יהיה גם הפעם - הרבה בזכות אוהדות ואוהדי הכדורגל כאן שהגיעו בהמוניהם למשחקים וסייעו לנו לקבוע שיאים אירופים מבחינת מספרי צופים. כל מי שהיה חלק מהחגיגות אז, ודאי יצטרף גם הפעם וישיא תרומה לאווירה נפלאה ולשמה הטוב של מדינת ישראל. כבר בתקופה הקרובה נתחיל בהיערכות לקראת המשימה הלאומית המשמחת שניצבת בפנינו. זה יום טוב לכדורגל שלנו ולמדינה".

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב ברכה גם היא על הבחירה בישראל על פני כל יתר המדינות שביקשו לארח את האליפות היוקרתית, כשאמרה: "אני מברכת את אופ"א על הבחירה בישראל לאירוח טורניר גמר אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 17. מדובר בהצבעת אמון ברורה של ההתאחדות האירופית ביכולותיה של מדינת ישראל וההתאחדות לכדורגל באירוח אירועי ספורט יוקרתיים ולא בפעם הראשונה".

"עם כניסתי לתפקיד הדגשתי את החשיבות באירוח אירועי ספורט בינלאומים כאן בישראל ודאגתי להעמיד תקציב ייעודי בסך למעלה מ-12 מיליון ש"ח. ההתאחדות לכדורגל והכוחות המפיקים במדינת ישראל הוכיחו פעם אחר פעם את יכולות הארגון וההפקה ואין לי ספק שהאירוע יהיה מוצלח עם נוכחות גדולה ביציעים וכבוד גדול למדינה שלנו".

הישג השיא של ישראל בטורניר היוקרתי היה ב-1996, אז הגיעה למקום השלישי ומי שכיום מהכנת כאלופה כבר שנתיים ברציפות זו נבחרת הולנד.