ביטן: לא תיהיה מערכת בחירות שלישית

מליאת ועדת הבחירות המרכזית אישרה היום (רביעי) את התוצאות הסופיות של הבחירות לכנסת ה-22.

נגד ההחלטה הצביעו שני נציגי יהדות התורה כמחאה על כך שלא ניתנו להם הנתונים שעל בסיסם הוחלט להוסיף מנדט אחד לליכוד ולגרוע מנדט מיהדות התורה.

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) שכיהן כסגן יו"ר ועדת הבחירות אמר בדיון ״לא תהיה מערכת בחירות שלישית - וגם אם תהיה אני לא אהיה כאן, פעמיים הספיקו לו".

"אני מודה שתמיד נעניתם לפניות שלנו ולא שמתם מכשולים", אמר ביטן לצוות הוועדה. ''אני מודה לשופט מלצר שבניגוד לאחרים לקח את הנושא של טוהר הבחירות בצורה רצינית ועשה דברים שלא נעשו בעבר וכמובן שצריך לעשות עוד שינויים ושיפורים בנושא טוהר הבחירות כי בסופו של דבר לא צריך להאשים את מי שמטפל בבעיה אלא את אלה שמזייפים והולכים לבחירות במטרה לזייף. אני מקווה שנעשה עוד כמה שיפורים כדי למנוע כמה שיותר זיופים במערכת הבחירות".

יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, אמר בישיבה כי "היה ניסיון לייצר דה לגיטימציה כלפי ועדת הבחירות המרכזית. הצלחנו להדוף את הדבר הזה. והתשובה הכי טובה הייתה של הציבור שהגיע להצביע והעלה את אחוז ההצבעה מהפעם הקודמת".

מוקדם יותר, בטקס הרמת כוסית לרגל השנה החדשה לעובדי משרד החינוך התייחס שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, להתרחשויות הפוליטיות. "החברה הישראלית פצועה ושסועה. אנחנו אחרי שתי מערכות בחירות כלליות ועוד אחת לפני שנה ברשויות המקומיות. הבחירות האלו קרעו וקורעות את החברה הישראלית מבפנים. כואב לי באופן אישי שהשיח במערכת הפוליטית והתקשורתית בישראל הוא שיח של קיטוב. הרי אחים ואחיות אנחנו".

עוד הוסיף שר החינוך: "למחרת הבחירות צריך לחזור לחיות יחד. כל המגזרים. כל השבטים. יש אלנוקה, ושמה מדינת ישראל, ואנו סוחבים אותה יחד. לכן גם בחרתי את 'ערבות הדדית' כנושא השנתי במערכת החינוך - סולידריות בין השבטים ובין המחנות היא הדבר שהכי נצרך היום במדינת ישראל. ערבות הדדית היא התרופה.

''מפה אני קורא לראש הממשלה נתניהו ולבני גנץ, ממשלת אחדות רחבה זהו צו השעה. כולנו רוצים בטובתה של מדינת ישראל, ואני מאמין שאפשר לשתף פעולה, שני המחנות יחד, למען עתיד טוב יותר עבור מדינת ישראל, עם ישראל והחינוך בישראל", כך פרץ.