מודיעין
מודיעיןצילום: דובר צה״ל

י', חייל ביחידת המודיעין של פיקוד הדרום, יקבל היום (רביעי) תעודת הצטיינות לרגל ראש השנה מאלוף פיקוד הדרום הרצי הלוי.

י' איבד לפני 17 שנה את שני הוריו בפיגוע רצחני בכביש 60 צפונית ליישוב עלי ונפצע קשה.

בחודש אוגוסט 2002 חזרו בני הזוג עם שני ילדיהם, י' בן ה-3 ונ' בן השמונה חודשים, לאחר ששבתו אצל הורי האם באחד המושבים הסמוכים לנתיבות לכיוון ביתם שביישוב עלי.

בזמן נסיעתם מחבלים ששהו במארב פתחו לעברם באש. האב והאם, שהייתה בהריון מתקדם, נפצעו אנושות ונפטרו מפצעיהם. י' נפצע קשה, הובהל לבית החולים והצליח לשרוד את הפיגוע.

י' ואחיו הצעיר גדלו אצל הורי אמם. לפני כשנה הוא התגייס ליחידת המודיעין של פיקוד דרום, ויקבל את אות ההצטיינות על פועלו בצה"ל, שעל אודותיו לא ניתן לפרט.

סבתו של י' סיפרה לעיתון 'ידיעות אחרונות' על ההתרגשות שחשה לאחר שקיבלה את ההודעה על כך: "טפחתי לעצמי על השכם, ואמרתי לעצמי 'הצלחנו'. הוא ילד ביישן, צנוע ועניו, ולא סתם הוא במודיעין. גם המפקד שלו אמר שהוא מאוד מוכשר ושצפוי לו עתיד בצה"ל".

היא סיפרה גם על חייה שהשתנו לאחר הפיגוע הקשה. "ההתמודדות לא הייתה קלה", אמרה. "במשך חמש שנים ישנתי לידו. עברנו תקופה קשה אז. אנחנו וההורים של האב שותפים מלאים בגידול הנכדים וכל השנים היינו לצדם - הלכנו לאסיפות הורים וליווינו אותם בכל דרך. בזכות הקשר הטוב בין הסבים והסבתות הם בריאים. ביום שזה קרה, עזבתי את העבודה והתמסרתי לגידול הנכדים".