שער ברנדנבורג בברלין
שער ברנדנבורג בברליןצילום: חזקי עזרא

הראפרים הפלסטינים שאדי אל-בוריני ושאדי אל-נג'אר, הידועים במילות השירים שלהם הכוללות ביטויי שנאה לישראל, יופיעו הערב (רביעי) באירוע הצדעה לפלסטינים שיתקיים בשער ברנדנבורג בברלין.

ההופעה מלווה בסערה פוליטית כאשר שגרירי ישראל וארה"ב בגרמניה דרשו מהשלטונות בברלין שלא לאפשר את ההופעה עם שירי השטנה נגד ישראל אך בקשתם נדחתה.

שגריר ישראל בגרמניה, ג'רמי יששכרוף, דרש לבטל את הופעת שני הראפרים הערבים. "אני פונה לרשויות ברלין למנוע את האירוע המטריד הזה בשער ברנדנבורג הכולל רטוריקה אנטישמית. ברלין צריכה לאחד, לא לפלג" כתב יששכרוף. גם שגריר ארה"ב בגרמניה, ריצ'ארד גרנל, הצטרף לקריאה של עמיתו הישראלי ודרש מהשלטונות בברלין לבטל את האירוע.

שני הראפרים התפרסמו בשנת 2014 כאשר הוציאו את השיר "הפציצו את תל אביב" במהלך עימותים צבאיים בין ישראל והפלסטינים. השיר כלל קריאות להפציץ ולהחריב את תל אביב ו"להרוג את היהודים".

הראפרים גם משתמשים בסמלים אנטישמיים רבים במהלך הופעותיהם הפומביות.

ההופעה המתוכננת גררה מחאות רבות גם מצד פוליטיקאים מקומיים. וולקר בק, חבר פרלמנט גרמני ממפלגת הירוקים אמר כי "אסור להאדיר טרור מול שער ברנדנבורג". הוא גם שאל "כיצד יכולים מטיפי שנאה כאלו לקבל אישור כניסה לגרמניה?".

מנהל הוועד היהודי-אמריקאי, רמקו לימהויז, אמר "אנו נחרדים מכך שאמנים המאדירים טרור נגד ישראל, יקבלו במה במרכז ברלין".