איימן עודה
איימן עודהPhoto by Gili Yaari / Flash90

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, חשף בסרטון שפרסם אמש (רביעי) בדף הפייסבוק הרשמי שלו את הסיבה שהובילה לשיגור המכתב לנשיא, בו הובהר שחברי הכנסת של בל"ד אינם שותפים להמלצה על גנץ.

עודה הסביר כי דווקא מפלגת כחול לבן היתה זו שביקשה ממנו להסיר את תמיכת בל"ד מגנץ, וזאת במטרה להבטיח שנתניהו יהיה זה שיקבל ראשון את מלאכת ההרכבה.

"אנחנו מעוניינים שהמנדט יוענק ראשית לנתניהו ורק לאחר מכן עלינו", ציטט עודה את הדברים שלטענתו נאמרו לו באותה שיחה.

"הם מאמינים שנתניהו לא יצליח בהקמת ממשלה, ולאחר שזה יקרה - יתר המפלגות לא ירצו בחירות חדשות בפעם השלישית, יהיה לחץ ציבורי - ואז גנץ יצליח להקים ממשלה", הסביר עודה את ההיגיון מאחורי הבקשה הלכאורה מוזרה.

בסרטון שפרסם ציין עודה גם עם מי בדיוק בכחול לבן נערכה השיחה, "עפר שלח בא אליי ואמר, אנו מבקשים רק עשרה ממליצים, לא 13. מדוע עשרה ולא 13? כדי שיהיו לנו 54 ממליצים ולנתניהו 55 - והוא יקבל ראשון את המשימה".

ח"כ שלח התייחס הבוקר לשיחה עם עודה בראיון בגלי צה"ל, ולא הכחיש את קיומה, "דיברתי עם עודה וטיבי - אמרתי להם שהעניינים האזרחיים הם חשובים גם לאזרחים היהודים וכחול לבן תקדם אותם".

עם זאת טען שלח בראיון, "עודה קיבל החלטה מנהיגותית בכך שהרשימה תמליץ על גנץ - זו החלטה ראויה אך לא הובלתי אותה. אני לא קובע איך בל"ד תצביע".