שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' פרסם כי במשרדו בוחנים ברצינות את האפשרות ליישם אגרות גודש בכבישי מדינת ישראל.
"בוחנים ברצינות אגרת גודש דיפרנציאלית", ענה שר התחבורה לעיתונאי נדב איל שטען שאגרות גודש יכולות לשפר את בעיית הפקקים.
השר סמוטריץ' הוסיף כי במשרד התחבורה "בוחנים מגוון צעדים לעידוד נסיעה שיתופית (פרטית ומסחרית)".
אגרות גודש בכבישים זוהי אגרה שהמדינה מטילה על הנסיעה בכביש כך שגובה האגרה עולה ככל שהעומס בכביש עולה.
הרעיון העומד מאחורי האגרה הוא להביא לכך שאנשים יעדיפו לנסוע בתחבורה ציבורית ולכל הפחות להעדיף לצרף אליהם עוד אנשים לנסיעה ולחלופין להצטרף לנסיעה עם אנשים אחרים.
אחד הדברים החשובים ביישום אגרות גודש הוא מציאת פתרון טכנולוגי מתקדם אשר ידע לבחון את התנועה בכביש, לחשב את המחיר ובסוף לגבות אותו. בישראל ישנן מספר חברות שהציעו פתרונות מתקדמים ועובדות על קידום יישום האגרות ולהביא לטענתן להפחתת העומס בכבישים.