אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: Thinkstock

מועצת רשות המים הודיעה היום (חמישי) כי בכפוף לשימוע ציבורי – בתחילת חודש ינואר 2020 יעלו תעריפי המים לבית ב-29 אגורות לקוב.

המשמעות לצרכן הממוצע: תוספת של כ-4.5 ש"ח לחודש.

על פי החוק, תעריפי המים חייבים לשקף את עלותם האמיתית, והם מתעדכנים פעמיים בשנה: בתחילת ינואר ובתחילת יולי.

עליית התעריפים המתונה נדרשה בעיקר בשל המשך ביצוע ההשקעות המשמעותיות הנדרשות במשק המים הארצי (חברת מקורות), והכרה במתקני טיהור שפכים מתקדמים יותר לטיפול המפחית את הסיכונים הסביבתיים של תוצרי הטיהור (לטיפול שלישוני).

המשך התייעלות תאגידי המים והביוב מיתנה את העלייה הצפויה בתעריפים.

יודגש כי העלאה מתונה זו מתבצעת בשים לב למצב משק המים ולהשקעות הנדרשות במשק המים הארצי. רשות המים תמשיך לחתור, לייעול ספקי המים השונים (מקורות, תאגידים איגודי ערים לביוב וכיו"ב) – פעילויות אשר תכליתן צמצום העלויות הנדרשות לאספקת שירותי המים והביוב באופן יעיל, וע"י כך גם המשך מיתון התעריף, ככל שניתן, תוך הבטחת אמינות האספקה וההערכות לשינויי האקלים, המחייבות הגברת קצב הקמת מתקני ההתפלה וחיבורם למערכת הארצית.

התעריף לכמות מוכרת (התעריף הנמוך) צפוי לעמוד על 7.369 ₪ למ"ק (במקום 7.079 ש"ח למ"ק) ואילו התעריף לכל כמות נוספת (התעריף הגבוה) צפוי לעמוד על כ-13.448 ₪ למ"ק (במקום 13.153 ₪ למ"ק). (התעריף הממוצע צפוי לעלות ב- 2.7%). ההחלטה כפופה לשימוע ציבורי, כמקובל.

המשמעות של שינוי תעריפים זה על משפחה ממוצעת בת 4 נפשות הצורכת כ-15 מ"ק לחודש בעלות של כ- 112 ש"ח, הינו תוספת עלות בסך של כ-4.5 ₪ לחשבון המים והביוב החודשי שיעמוד מעתה על כ-116.5 ₪ לחודש.