תקציר: מכבי תל אביב - נס ציונהבאדיבות מנהלת הליגה

הקלאסיקו שוב כאן. שנתיים עברו מאז נפגשו מכבי תל אביב ועירוני נהריה בגמר גביע ווינר סל שהתקיים בהיכל הטוטו שבחולון, אז ניצחה מכבי תל אביב בתוצאה 79:93.

שנתיים עברו והערב (חמישי) נפגשו שוב השתיים, הפעם בשלב חצי הגמר של טורניר קדם העונה והתוצאה נותרה אותו הדבר גם אם היכולת הייתה אחרת - הצהובים ניצחו את הצפוניים והעפילו לגמר המפעל השלישי בחשיבותו בכדורסל הישראלי, שם תחכה להם יריבה קשה הרבה יותר בדמותה של הפועל ירושלים, היריבה המרה והוותיקה למשחק הקלאסיקו הראשון בעונת 2019/20.

המכבים מת"א שהופיעו בעשרה גמרים של הטורניר המקדים של העונה, היו רחוקים הערב מלהציג את היכולת הטובה שאיפיינה אותם במשחקיהם האחרונים, כולל משחקי ההכנה, ובכל זאת הצליחו לגבור על החבורה הלוחמת מהצפון כשאלה איבדו 17 כדורים שחרצו את גורלם.

עומרי כספי, ששב למכבי לאחר 10 שנות קריירה בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA המשיך להיות האיש של מכבי לאחר משחקים לא טובים בהכנה, ולאחר שהוביל את מכבי ת"א ברבע הגמר בנקודות, עשה זאת גם הערב יחד עם טאריק בלאק וסקוטי ווילבקין.

כספי הוא גם השחקן הפעיל היחיד מהסגל שזכה בגביע הראשון לפני 12 שנים, כשניצח את הפועל ירושלים, שיחזור לגמר גביע ווינר סל מול אותה היריבה. אז הוא סיים עם 10 נקודות, איך זה יסתיים במוצאי השבת הקרובה?

למעשה, כספי הוא זה שסחף את מכבי כולה על גבו בפתיחת המשחק כשקלע את כל הנקודות שלה במשך הדקה הראשונה ולאחר 10 דקות ראשונות של משחק הובילו התל אביבים בתוצאה 16:22.

נהריה כפתה משחק צמוד ברבע השני ולהפסקה ירדו השתיים כשמכבי מובילה רק ב-3 עם 31:34.

המחצית השניה נפתחה בסערה מצידה של נהריה שהצליחה להפוך את התוצאה אבל בהמשך לא הצליחה לקלוע סל במשך יותר מארבע דקות, ולמזלה לרבע האחרון עלתה בפיגור קטן בלבד עם 52:55.

עבירות רבות מנעו מנהריה להצליח לחזור למשחק ורבע אחרון מנומנם וחלש של שתי הקבוצות הסתיים לבסוף בניצחון המכבים בתוצאה 65:76 והעפלה נוספת אל גמר גביע ווינר סל, שם תחכה לה יריבה וותיקה וקשה הרבה יותר - הפועל ירושלים, למשחק הקלאסיקו הראשון של העונה.

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין (14), טאריק בלאק (13), עומרי כספי (11), אותלו האנטר וג'ייק כהן (7 כ"א).

קלעו לנהריה: איגור קולשוב (16), ג'ף אדריאן (15), איתי שגב (11), דומיניק ווטרס (9)